طی 2 روز رخ داد

کشف ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در مازندران

بصیر، سردار سیدمحمود میرفیضی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف تحقق مصادیق مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل» و در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطعانه با باندها و شبکه‌های عمده قاچاق کالا و ارز و ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم، طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌های تنکابن و ساری طی روزهای گذشته به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: به همین منظور ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های تابعه، با انجام بازرسی‌های مقطعی و شناسایی باندها و شبکه‌های قاچاق کالا، اقدامات عملیاتی را برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و کشف کالاهای قاچاق در سطح مازندران آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس آگاهی شهرستان تنکابن با شناسایی مبادی ورودی و مسیرهای حمل و نقل و دپوی کالاهای قاچاق، موفق به کشف انواع لوازم و کالاهای خارجی قاچاق به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال در این شهرستان شدند.

مبرفیضی گفت: ماموران انتظامی موفق شدند ۶ هزار و ۷۸۱ ثوب انواع البسه و پوشاک قاچاق به همراه ۵۲۴ عدد انواع گیره سر خارجی، ۴۵  عدد انواع آلبوم کوچک و بزرگ، ۴۷۷ عدد انواع ظروف سفالی و چینی، ۶ هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق را کشف کنند.

وی اضافه کرد: در همین زمینه و در اجرای طرح مذکور، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز با شناسایی یکی از عاملان خرید و فروش انواع داروهای گیاهی قاچاق در ساری این فرد را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: در بازرسی از انباری متعلق به متهم، ۸۱۳ قلم انواع داروهای غیرمجاز به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال کشف شد.

میرفیضی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی استان در ادامه این عملیات با شناسایی و کنترل افراد فعال در امر خرید و فروش کالاهای قاچاق، طی بازدید از باربری‌ها و پایانه‌های حمل نقل در سطح شهر ساری از یکی از عاملان عرضه کالاهای قاچاق، ۱۷ کارتن انواع اسباب‌بازی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

وی ارزش ریالی مجموع کالای قاچاق را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و قاچاقچیان کالا پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

میرفیضی در پایان با اشاره به اینکه هدف قاچاقچیان کالا تخریب ریشه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است و خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اخلال در نظام اقتصادی کشور و ضربه مهلک به تولیدات داخلی می‌شود، از مردم خواست برای حفظ سلامت جامعه و خانواده‌های خود از خرید کالاهای قاچاق که معمولا از مواد غیربهداشتی و بی‌کیفیت تهیه و عرضه می‌شوند، خودداری کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا