روحانی92: «دولت آینده، دولت ادب و اخلاق خواهد بود»

بی‌شعور! فیلمی از قاضی‌زاده هاشمی

بصیر، در مقطعی از زمان بیشترِ منتقدان دولت تدبیر و امید گروه‌های سیاسی بودند و در ادامه‌ی کار اقشار مختلف  جامعه هم که از جریان خاصی طرفداری نمی‌کردند، درپی عدم تحقق وعده‌های مسئولین به جُرگه‌ی مخالفان کابینه‌ی یازدهم پیوستند.

منتقدان اقدامات دولت‌مردان با الفاظ آشنایی همچون «بی‌سواد»، «بی‌شناسنامه»، «لبوفروش» و قص‌علی‌هذه پذیرایی شدند و مسئولین بی‌آنکه در رودربایستی بمانند، به جایِ شفاف‌سازی و پاسخِ منطقی به سوالات، ترور شخصیت را در سرلوحه‌ی کارهایشان قرار دادند تا مجبور نباشند در مقابل احدی مؤاخذه شوند.

شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد یک روز اعضاء کابینه‌ی یازدهم به نقطه‌ای برسند که هم‌قطاران خود را نیز با الفاظِ بی‌ادبانه لِه کنند و یک وزیر هنگام مواجهه با خواسته‌های فرماندار منطقه و گلایه‌هایش از کمبودهای بهداشتی، بگوید: « از کار بی‌کارت می‌کنم! بی‌شعور»

وزیر بهداشت درحالی فرماندار بدره‌ی ایلام را در جمع سایر مسئولین «بی‌شعور» خطاب کرد که رئیس دولت در هنگام مناظره‌های انتخاباتی‌اش گفته بود: «دولت آینده دولت ادب و اخلاق خواهد بود و این برای دولت تدبیر یک اصل است.»

البته آن‌هایی که اخبار را کم و بیش دنبال می‌کنند، از این اظهارات وزیر بهداشت متعجب نشدند، از وزیری که برای دفاع از بزرگ‌ترین دستاورد دولت می‌گوید اگر برجام نبود مردم کف خیابان زایمان  می‌کردند، نباید انتظار داشت هنگام رویارویی با مطالبات به‌حق مردم، آن‌ها را بی‌شعور خطاب نکند.

هرچند به دنبال فراگیر شدن اعتراضات نسبت به لحن قاضی‌زاده هاشمی، طی یک سناریوی از پیش‌طراحی شده وزیر بهداشت با فرماندار مورد هجمه تماس گرفت و عذرخواهی کرد اما این برای همه مبرهن است که اگر فیلمی از آن واقعه ثبت نمی‌شد و در فضای  مجازی منتشر نمی‌گردید، قاضی‌زاده به آنچه گفته بود عمل می‌کرد و چند روز بعد رسانه‌ها از تودیع و معارفه فرماندار بدره خبر می‌دادند.

در دولت روحانی، فرماندار معنایی ندارد و وزرا نمایندگان دولت را در مناطق مختلف به چشم فرمانبردارانی می‌بینند که حقِ گفتن نواقص و درخواست‌های شهروندان را ندارند.

قرائن و رخدادهای سریالی نشان می‌دهد اصلِ ادب و احترام در این دولت برخلاف اصرار روحانی خدشه‌دار شده است و رئیس‌جمهور نه تنها توان دفاع از شعارهای اقتصادی‌اش را در انتخابات ۹۶ ندارد، بلکه حتی نمی‌تواند از تحقق شعارهای حداقلی‌اش هم سخن بگوید و به آن‌ها بنازد.

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا