نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس

سال اینده سال گشایش مسائل اقتصادی است

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، مقداد نجف نژاد در کمسیون برنج فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: با بسته شدن بودجه سال ۹۳ سالی پرباراز نظر بودجه ای برای کشور رقم خواهد خورد.

 

وی تصریح کرد: بودجه سال ۹۳ قابل حصول تر و قابل وصولتر از بودجه سال جاری است و شرایط سال ۹۲ با سال ۹۳ قابل ملاحظه نیست.

 

نجف نژاد خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی ۵۷ میلیارد دلار ذخیره دارد و مهمترین هدف آن حمایت از بخش خصوصی در عرصه های تولید و خدمات است که ۱۰ درصد آن برای صنعت، معدن و گردشگری و ۱۰ درصد نیز برای بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی به صورت ریالی سرمایه گذاری شود.

 

وی اذعان داشت: تجار و سرمایه گذاران می توانند از تسهیلات با سود کم صندوق توسعه ملی استفاده نمایند که این مستلزم بدست آوردن اطلاعات جامع و کامل از این صندوق است و باید تلاش شود اعتبارات را جذب نمائیم تا مازندران از سایر استانها عقب نماند.

 

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس گفت: برای اولین بار در بودجه کشور بحث اوراق مشارکت با مبلغ ۳۵ میلیارد دلار دیده شده است و چون بخش مهمی از آن طلب های ایران از کشورهای دیگر است که وصول می شود بخش خصوصی به شرط تامین ۱۵ درصد ریالی می تواند گشایش اعتبار کند و اوراق مشارکت خارجی جذب کند.

 

نجف نژاد در ادامه با بیان اینکه به دنبال جذب مشارکت های عمومی هستیم، اذعان داشت: در بودجه سال آینده سعی کردیم سود این مشارکت ها کمی واقعی تر باشد تا مردم بتوانند به این بخش ورود پیدا کنند و همچنین شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها نیز می توانند در این زمینه ورود پیدا کنند و پروژه های برزگ استانی و شهرستانی تعریف نمایند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا