در پی سفر رئیس‌جمهور به مازندران؛

آقای فرماندار؛ فرصت را از دست ندهید و مشکلات فریدونکنار را لیست کنید

بصیر، چند روزی است که برخی مقامات دولتی به صورت رسمی و غیررسمی خبر از حضور قریب‌الوقوع رئیس دولت تدبیر و امید در مازندران داده‌اند و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خود را برای حضور این مقام اجرایی کشور و میزبانی از آن آماده می‌کنند.

سفری که می‌تواند برای شهرستان‌های استان مازندران در صورت استفاده و مطالبه‌گری حائز برکات زیادی باشد و در غیر این صورت حتی موجب عقب‌گرد و پس‌رفت آنان شود.

البته فریدونکنار در سفرهای استانی مسئولان دولت همواره مهجور باقی ماند و بزرگترین و مهم‌ترین افرادی که از این شهرستان و مشکلات و معضلات آن دیدن کردند افراد درجه ۲ و سه کابینه بوده‌اند و کمتر این شهرستان میزبان شخص اول و یا معاونان ریاست جمهور بوده است.

آنچه که در این مجال قابل ذکر است استفاده و فرصت‌طلبی مسئولان این شهرستان از حضور رئیس دولت اعتدال در مازندران است که باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.

ویرانه‌های این شهرستان آنقدر زیاد است که حضور چند روزه و یا چند ماهه رئیس جمهور نیز نمی‌تواند مشکل‌ گشای مردم و جوانان این شهرستان باشد اما لازم است مسئولان در این سفر چند ساعته به نحو احسنت با بیان این معضلات گامی در مسیر پیشرفت و آبادانی فریدونکنار بردارند.

مشکلات این شهرستان آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم به مهم‌ترین آنها اشاره کنیم، می‌توانیم از کمربندی ۱۴ ساله جنوبی فریدونکنار نام ببریم.

در حالی که مسئولان بارها از روند اجرایی این پروژه ملی نام بردند همچنان حرکت در احداث آن به کندی صورت می‌پذیرد و به نظر می‌رسد وعده افتتاح این کمربندی به صورت رسمی که از سوی مسئولان استان و شهرستان تا قبل از آغاز سال ۱۳۹۵ داده شده بود به نتیجه نرسد، بنابراین آنچه که در این فرصت پیش آمده باید در دستور کار مسئولان فریدونکنار قرار بگیرد آن است که با رایزنی‌های بسیار زیاد شرایط را برای تامین ملزومات احداث و افتتاح این پروژه صورت دهند و به وعده‌ها دلخوش نشوند چرا که فریدونکنار سال‌ها است که با این وعده‌ها روند پسرفت را به جای آبادانی پیش رو گرفته است.

بارها مسئولان این شهرستان از ناکارآمدی بندر خصوصی این شهرستان سخن گفته‌اند و مسئولان بندر فریدونکنار نیز عدم توجه دولت به خواسته‌های یک بخش خصوصی را عامل عقب‌ماندگی‌ها اعلام کردند، بهتر است در این سفر دولت اعتدال به مازندران، مسئولان فریدونکنار به دنبال افزایش توانایی بخش خصوصی بندر به عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های روی میز پیشرفت این شهرستان باشند و با برخورد خردمندانه زمینه آبادی فریدونکنار را فراهم کنند.

مشکلات پروژه‌های ورزشی این شهرستان که همچنان در سر جای خود باقی است نیز می‌تواند گزینه‌های خوبی برای رایزنی و دفاع از جوانان فریدونکنار در سفر هیئت دولت باشد، استادیوم شهید کریم آزادی و مشکلات حقوقی آن همچنان منتظر نتیجه وعده‌ای است که از وزیر تا رئیس اداره ورزش و جوانان نسبت به آن داده‌اند، استادیومی که تنها زمین استاندارد برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در این شهرستان است.

سالن کشتی اختصاصی فیروزآباد و سالن ورزشی کاردگرمحله نیز از دیگر پروژه‌های ورزشی هستند که نیازمند رایزنی‌های مناسب از سوی مسئولان این شهرستان هستند.

یکی دیگر از پروژ‌ه‌های این شهرستان که از سوی فرماندار سابق فریدونکنار وعده داده شده بود افتتاح شهر «آستانه‌نو» در بخش دهفری بود که حدود ۹ ماهی است که مسکوت ماند.

بدون شک تبدیل شدن دهستان به شهر در بخش دهفری اثرات زیادی برای مردم منطقه دارد که مسئولان می‌توانند بر روی آن مانور دهند.

از جمله طرح‌های دیگری که مسئولان این شهرستان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند مسئله برندسازی برنج فریدونکنار است، برنجی که قطب اقتصادی این شهرستان محسوب می‌شود و بارها از سوی برخی از مسئولان مورد هجمه و ناملایمتی قرار گرفت و این بهترین فرصت برای شناسنامه‌دار کردن و معرفی آن به عنوان یک برند ملی است.

طراحی و برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از ۹ کیلومتر ساحل بکر، برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از زیستگاه‌های پرندگان و طبیعت بکر و زیبای آن و طراحی برنامه‌ای مناسب برای استفاده از آب‌بندان‌ها نیازمند نگاهی فرامنطقه‌ای است که مسئولان باید آن را مورد نظر قرار دهند.

مهم‌ترین نکته حائز اهمیت و در خور توجه که نیازمند پیگیری مجدانه مسئولان در این سفر است رایزنی در خصوص تبدیل و معرفی فریدونکنار به منطقه آزاد است، هرچند مسئولان از تلاش خود برای این امر خبر دادند اما با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این شهرستان به نظر می‌رسد این امر شدنی است و این وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

البته پروژه‌های دیگری نیز در این شهرستان همچون احداث شهرک صنعتی و ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی و مطالبه در خصوص ایجاد شغل‌های جدید و حل مسائل بیکاری و ازدواج جوانان نیز می‌تواند مورد پیگیری قرار بگیرد.

مشکلات بیمارستان نیز در جای خود قابل تامل است و فضای کتابخانه نیز نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

به هر حال آنچه به نظر می‌رسد این است که مسئولان فریدونکنار باید در این سفر تمام توان خود را برای معرفی بهتر شهرستان و بیان مشکلات بگذارند و چهره واقعی این شهرستان را مخفی نکنند و با بیان ویرانه‌های آن امتیاز بیشتری برای آبادانی فریدونکنار بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا