قانون جدید فدراسیون فوتبال برای تیم‌های بدهکار

بصیرنیوز، مهدی تاج در حاشیه مراسم درختکاری در کمپ تیم‌های ملی گفت: کار خوبی هست که هر سال با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ انجام می‌شود. تیم ملی زیر ۱۹ سال بانوان نیز حضور داشتند. شهرداری در حال کمک به آماده سازی کمپ و زمین شماره ۲ تیم ملی است.

وی درباره وضعیت زمین کمپ ادامه داد: الان آماده کشت است و باید کارها انجام شود. تیم ملی نیز بعد از عید به اردوی ارمنستان می‌رود اما بعد از آن می‌تواند از این زمین استفاده کند.

تاج در خصوص اینکه وضعیت تیم های بدهکار ایرانی که در فیفا پرونده دارند به کجا رسید ادامه داد: تیم‌های بدهکار ۲ نوع هستند، اول بدهکاران داخلی که آنها هم باید بدهی‌شان را صفر کنند و فیفا اعلام کرده که این تیم‌ها هم نمی‌توانند در لیگ شرکت کنند اما اگر بخواهیم در این مورد سفت و سخت بگیریم شاید دو تیم هم نتوانند در لیگ برتر شرکت کنند اما باید با تدبیر در این مورد اقدام کرد تا قطار فوتبال هم تعطیل نشود و اینطور نباشد که لیگ و تیم ملی نداشته باشیم. الان بهترین‌های آسیا همه برای ایران است و کشورهایی مثل کره و ژاپن و حتی استرالیا با آن همه هزینه پشت ما هستند.

وی ادامه داد: با این حال از این سو باید کارهای جدی انجام شود که در این بین کمیته وضعیت بازیکنان را تشکیل دادیم و همه پرونده‌ها از این به بعد به آنجا می‌رود و اگر تیمی بدهی در زمینه بین‌‌المللی داشته باشد نمی‌تواند بازیکن خارجی بگیرد ضمن اینکه TMS داخلی را ایجاد کردیم که اگر تیم‌ها بدهکار باشند پنجره آنها قفل شده و نمی‌توانند بازیکن بگیرند.

تاج از بسته شدن ۲۶ پرونده بازیکنان خارجی تیم‌های ایرانی از بین ۵۱ پرونده در فیفا خبر داد و افزود: در مورد استقلال می‌دانم که این تیم کار جدی انجام داده و در یک مرحله یک میلیارد و در مرحله بعد یک صد هزار دلار پرداخت کرده و در حال جمع کردن ۴ پرونده خارجی‌اش است. با این حال یکی دو باشگاه مثل راه‌آهن، سیاه‌جامگان و حتی پدیده وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند و باید بدهی‌های خود را صاف کنند هر چند بقیه باشگاه‌ها نیز به سمت تسویه حساب رفتند.اما اینکه در این بین مؤثر چه کسی است، مؤثر خود باشگاه‌ها هستند و اگر جریمه‌ای یا کسر امتیازی باشد برای خود آنهاست اما فدراسیون فوتبال مکلف است اگر دستور کسر امتیاز بیاید آن را اعمال کند که تا الان اعمال کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اختلاف بین کی‌روش و برانکو گفت: اختلاف بین باشگاه‌ها و تیم‌های ملی در همه جای دنیا بوده و هست اما الان یک برنامه‌ریزی مدون کردیم هر چند که خیلی‌ها نگران بودند و حرف‌های به جا و بی‌جایی هم زده شد و حتی عده‌ای به اصطلاح دلسوز روزی ۵ دفعه مصاحبه کرده اما در این میان پرسپولیس و فدراسیون با تدبیر عمل کردند. در آن زمان نه اردو و نه مسابقه‌ای بود و حالا که وقت اردو رسیده همه مسائل حل شده و از بهترین‌ها نیز استفاده خواهد شد.

تاج تاکید کرد: دیگر برنامه‌ فیفادی اجرا نمی‌شود و مثل گذشته همان اردوها و برنامه‌ای که از قبل مدون شده بود، اجرا می‌شود. ما  نیز باید به عنوان یار دوازدهم تلاش کنیم تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

وی در پایان در مورد اینکه چرا بین کی‌روش و برانکو جلسه‌ای گذاشته نمی‌شود، گفت: مشکل حل شده هر چند که اگر جلسه‌ای باشد خوب است و این اتفاق هم می‌افتد اما مسئولان بالادستی برنامه‌ریزی کرده و برنامه را ابلاغ می‌کنند و اگر همه با برنامه پیش بروند بهتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا