درگیری‌های شمال سوریه چند نفر را آواره کرد؟

بصیرنیوز،دفتر هماهنگی امور انساندوستانه سازمان ملل (OCHA) روز یکشنبه (امروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۶۶ هزار نفر  در نتیجه درگیری‌های شدید در بخش شمال سوریه که درگیر ناآرامی‌هایی است، آواره شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، در این بیانیه اینگونه آمده است: «مجموع ۶۶ هزار نفر در درگیری‌های اخیر آواره شدند. این آمار شامل تقریباً ۴۰ هزار نفر از شهر الباب و نزدیکی شهر تعدیف و ۲۶ هزار نفر نیز از جوامع شرق الباب می‌شود».

دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه سوم شهریور سال جاری دستور داد تا عملیات نظامی تجاوزکارانه‌ای با نام«سپر فرات» در شمال سوریه و با هدف ادعایی پاکسازی داعش از مرز ترکیه (هدف اصلی بیرون راندن شبه‌نظامیان کُرد از مناطق غربی رودخانه فرات) آغاز شود.

 رئیس جمهور ترکیه چند روز پیش اعلام کرد عملیات «سپر فرات» در شمال سوریه با تصرف شهر «الباب» پایان نمی‌پذیرد بلکه برای تصرف «منبج» و «رقه» هم حرکت خواهد کرد.

وی درباره تداوم تجاوز نظامی به خاک سوریه تاکید کرد اکنون که الباب آزاد شده، مرحله بعدی از عملیات در شمال سوریه، نبرد شهر منبج است، زیرا شرق رودخانه فرات باید کاملا از شبه‌نظامیان کُرد سوری پاک‌سازی شود اما ترکیه خواستار باقی ماندن در سوریه نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا