یادداشت مهمان/

رمزگشايي تغيير فلش حملات روحانی از دولت قبل به رهبری

بصیر، محمدعلی آزادی، در ماه‌ها و روزهای گذشته آقای دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور دولت یازدهم شدت حملات خود نسبت به سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب را افزایش داده و با کنایه‌ها و لفظی دون ادب در مقام پاسخ گویی برمی‌آید.

چنانچه بخواهیم انگیزه ایشان در این عمل نابخردانه را بررسی کنیم بی‌شک به ناکارآمدی دولت یازدهم در تحقق وعده‌های داده شده به مردم پی میبریم، بنابراین هر چه به ایام انتخابات نزدیکتر می‌شویم این رفتارهای رئیس‌جمهور و دولتمردان شدت خواهد یافت تا از این رهگذر فضای کشور از مطالبه مردم در تحقق وعده‌ها به سمت مسائل حاشیه‌ای سوق یابد و از پاسخگویی در این خصوص سر باز زنند.

حال جای سوال است که شخص رئیس جمهور و برخی دیگر از اعضای کابینه ایشان که درطول قریب به چهار سال گذشته انواع تهمت‌ها و بدگویی ها را نسبت به دولت گذشته روا میداشتند از چه رو تغییر رویه داده و فلش موضع‌گیری‌ها را به سمت رهبری نشانه گرفته‌اند؟

پاسخ روشن است؛ آن‌ها گمان میکردند رئیس دولت سابق برای دوره بعد ریاست جمهوری کاندیدا خواهد شد لذا سیاست خود را در تخریب او پایه گذاری کرده و با این شیوه درصدد ایجاد فضای دو قطبی خطرناک بوده‌اند که با هوشمندی رهبر حکیم انقلاب در توصیه به رئیس دولت قبل مبنی بر عدم حضور ایشان در این دوره از انتخابات و تبعیت بی چون و چرای او از این توصیه خیرخواهانه، نقشه آنها عقیم ماند، لذا بهترین راه برای ایجاد فضای دو قطبی کاذب، موضع‌گیری علیه رهبری نظام است.

احمدی‌نژاد که در طول مدت سه سال و نیم گذشته در برابر انواع تهمت‌ها و توهین ها سکوت را پیشه خود نموده است تا فضای کشور از آرامش برای خدمت مسئولین به مردم برخوردار باشد در برابر این رفتارهای رئیس جمهور با رهبری فرزانه سکوت را شکسته و چند روز گذشته اولین بیانیه تشریحی خطاب به ملت بزرگ ایران را منتشر نموده و نسبت به تخریب‌های دولت گذشته واکنش نشان داده‌ است.

این بیانیه سبب شد تا فلش موضع‌گیری‌های رئیس جمهور از سمت رهبری به سمت خویش کشیده و مردم شریف را از حقایق و ناکارآمدی دولت فعلی آگاه نموده و وظیفه انقلابی و دینی خود را به‌ درستی در آستانه برگزاری انتخابات به انجام رساند.

احمدی‌نژاد بار دیگر اوج ولایتمداری هوشمندانه خود را به نمایش درآورد، عمار واقعی یعنی همین.

اما موضع‌گیری‌های منفی برخی از مخالفین دولت روحانی در انتشار اولین بیانیه رئیس جمهور سابق در دفاع از تهمت‌ها و خلاف گویی‌های دولتمردان فعلی جای تامل و‌ سوال جدی است و این سوال مطرح است که آیا برخی مدعیان ولایتمداری و مخالف دولت روحانی با دولتی‌ها ائتلاف پنهانی دارند؟

 

پايگاه خبري تحليلي نوداد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا