روزگار آقای نجومی بگیر چگونه میگذرد؟+ تصاویر
بصیرنیوز، ساختمان زیبایی در بلوار دریای خیابان سعادت آباد این روزها دفتر یکی از مدیران ارشد دولتی و یکی از مدیران نجومی بگیر را تشکیل میدهد.
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از وی به عنوان یکی از ذخیره های نظام یاد کرده و گفته بود که وی از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسوولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند.
سید صفدر حسینی در فاصله سالهای 1375 تا 1376 مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه بود و در سال 1376 بهعنوان استاندار چهارمحال و بختیاری منصوب شد.
وی در سال 1379 معاون امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور شد و در سال 1380 در کابینه دوم رئیس دولت اصلاحات، بر مسند وزارت کار و امور اجتماعی نشست.
اما حسینی در دولت حسن روحانی بینصیب نماند و در فاصله سالهای 1392 تا 1395 ریاست صندوق توسعه ملی را عهده دار شد که بعد از سه سال حضور در این جایگاه به دلیل افشا و انتشارفیشهای حقوقی نجومی وی ناگزیر به ترک این سمت شد!
براساس اخبار منتشره صفدر حسینی در ریاست صندوق توسعه ملی طبق اسناد و مدارک از فروردین تا اسفند سال 94 بهطور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرد.
بهعبارت دیگر حسینی در سال گذشته جمعاً حدود 686 میلیون تومان بابت حقوق از صندوق توسعه ملی گرفت و مزایای عجیبی در فیش حقوقی وی شامل حق تلفن همراه (360 هزار تومان)، ایاب و ذهاب (جالب اینکه مدیران ما خودروی دولتی بههمراه راننده دارند)، هزینه پزشکی، هزینههای دندانپزشکی، یکسیام پرداختی، اعیاد (بر اساس فیشهای حقوقی موجود، تقریباً در بیشتر ماههای سال آقای رئیس بابت اعیاد، دریافتی داشته است و این غیر از دریافتیهای عید نوروز است)، بهرهوری سهماهه، کمکهزینه اوقات فراغت فرزندان، کمکهزینه خرید لباس، کمکهزینه خرید کتاب، کمکهزینه سفر، کمکهزینه ورزش، کمکهزینه تحصیلی اذهان عمومی را به حیرت واداشته است.
اما صفدر حسینی در تیرماه امسال به همراه جمعی از اعضای هیئت مدیره و پس از یک ماه از افشای فیش حقوقیاش مجبور به استعفا شد و صندوق توسعه ملی را ترک کرد. اکنون بخوانید و بدانید که وی در یک صندوق دیگر مشغول به فعالیت است.
بر اساس اساسنامه صندوق ملی محیط زیست این صندوق وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست است.
مروری بر اساسنامه و برخی بندهای اساسنامه نشان میدهد که درآمد این صندوق از کمکهای دولتی در چارچوب قوانین و مقررات، کمکها و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی داخلی، کمکها و هدایای خارجی و بین المللی، درآمد ناشی از گردش مالی و فعالیتهای صندوق و واحدهای تابع بعد از وضع هزینههای قانونی و سایر درآمدها و منابع مالی در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تشکیل میشود.
همچنین بر اساس بخشی از این اساسنامه موضوع و حدود عملیات صندوق با رعایت قوانین و مقررات بدین شرح است که آنها میتواند به تأمین و تجهیز منابع مالی از محلهای پیش بینی شده در قانون درجهت تحقق اهداف قانونی تشکیل صندوق، اعطای تسهیلات مالی به کارخانجات، کارگاه ها و به طور کلی هرگونه منابع آلاینده در جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی، اعطای تسهیلات مالی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست از طریق حفظ، احیا و مدیریت تنوع زیستی شامل( زیستگاه، زیست بوم، گونه و ژن)، حمایت مالی و همکاری در طرح ها و پروژه های زیست محیطی و طرح های اکوتوریسم، حمایت مالی و همکاری در طرح های آموزشی و فرهنگ سازی جهت بهبود شرایط زیست محیطی، اعطای تسهیلات مالی به مخترعین و محققین محیط زیست در جهت گسترش و تکمیل تحقیقات برای تولید انبوه و استفاده عمومی از تجهیزات کنترل و کاهش آلودگی بپردازند.
این صندوق در ماده 6 خود آورده است که صندوق میتواند در موارد خاص با جلب همکاری بانک ها و مؤسسات اعتباری و با استفاده از منابع مالی آنها در جهت اعطای تسهیلات زیست محیطی به متقاضیان براساس مقررات عملیات بانکی اقدام و در بازپرداخت اقساط وام متقاضیان به بانک ها و مؤسسات مذکور تسهیلات و حمایت های مالی را از منابع صندوق به عمل آورد.
همچنین صندوق می تواند از طریق شرکت ها و مؤسسات بیمه، امکانات و شرایط لازم را برای بیمه کردن دام، باغات و محصولات کشاورزی در مقابل خسارت ناشی از جانوران وحشی حمایت شده و در معرض خطر فراهم و حق بیمه مربوط را از محل منابع و اعتبارات صندوق پرداخت کند.