فرمانده سپاه فریدونکنار:

اعزام ۵۰۰ نفر از فریدونکنار به اردوی راهیان نور/ضعف در باور، موجب عدم حمایت مسئولان از برنامه راهیان نور می‌شود

بصیر، خیرالله باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به اعزام زائران راهیان نور از فریدونکنار و هدف از اجرای این برنامه اظهار کرد: اردوی راهیان نور یکی از برنامه‌های ارزشمند فرهنگی است که از شهدا برای جامعه ایرانی اسلامی به ارث رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های انتقال مفاهیم قرهنگی و تاریخی، نشان دادن اماکن آن رویداد به نسل بعدی است و مشاهده و یادآوری رشادت‌ها و استقامت رزمندگان دفاع مقدس در برابر دشمنان تا دندان مسلح می‌تواند برای نسل جدید تاثیرگذار و قابل لمس باشد.

فرمانده سپاه فریدونکنار تصریح کرد: در حالی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در جنگ ۸ ساله با تمام تجهیزات خود وارد شدند اما رزمندگان ایرانی با کمترین ابزارهای جنگی و فقط با سلاح توکل، ایمان و استقامت توانستند پیروز جنگ باشند.

باقرزاده افزود: با رشادت‌های رزمندگان حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست نداده‌ایم و خون‌های شهدا موجب عزت و سربلندی نظام شده است.

وی یادآورشد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۴ مرحله اعزام راهیان نور در بسیج دانش‌آموزی فریدونکنار صورت گرفته که ۲ مرحله آن بازدید از مناطق عملیاتی غرب بوده است.

فرمانده سپاه فریدونکنار با اشاره به اعزام نوروزی راهیان نور، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ نفر از شهرستان فریدونکنار در قالب ۱۱ خودرو در تاریخ‌های ۱۹، ۲۳ و ۲۸ اسفند ۹۵ و ۲ فروردین ۹۶ به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

باقرزاده تصریح کرد: در حالی که قراربود هزینه‌های راهیان نور توسط مسئولان فریدونکناری تامین شود اما مردم این شهرستان به‌صورت خودجوش بسیاری از این هزینه‌ها را پرداخت کردند.

وی افزود: مردم فریدونکنار با همکاری سپاه پاسداران و بسیج، سازماندهی و اعزام کاروان‌ها را برعهده دارند.

فرمانده سپاه فریدونکنار اظهار کرد: با توجه به اینکه راهیان نور یکی از برنامه‌هایی است که انعکاس جهانی دارد، لازم است که مسئولان با تمام توان از این برنامه حمایت کنند و اگر این حمایت از سوی مسئولان صورت نگیرد نشان‌دهنده‌ی باور ضعیف آن‌ها در حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور است.

باقرزاده در پایان با اشاره به اینکه راهیان نور متعلق به هیچ جناحی نیست، گفت: راهیان نور حرکتی است که مردم برای ارتباط و آشنایی بیشتر با سیره شهدا و از روی تعلق قلبی انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا