مردم گلستان خواستار عذرخواهی رسمی نظام مهندسی استان شدند

به گزارش بصیر به نقل از ساجد نیوز، شامگاه گذشته به مناسبت روز مهندش که ۵ اسفندماه سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی می باشد در گرگان و در محل نمایشگاه بین المللی جشنی برگزار شد که حواث تلخی در خلال این جشن روی داد که باورکردن آن در یک جامعه اسلامی کمی سخت است.

 

در این جشن گویا مهمانان به حنابندان و یا پارتی دعوت شده بودند و از بهترین لباس ها با آرایش های غلیظ استفاده کردند که آبروی جامعه مهندسین را بردند .

 

 

رسانه های استان اخبار داغ خود را به پوشش جشن سخیف شدیدا اختصاص دادند . و طی مصاحبه هایی با مردم شهرهای مختلف استان عنوان شد که باید جلوی ترویج اندیشه های غربی در کشور را گرفت و نباید به عده ای فرصت طلب میدان داد تا با ارزشهایی که میراث خون هزاران شهیداست بازی کنند .

 

خبرگزاری فارس هم به حاشیه نگاری از این مراسم پرداخت و تیتر از “بدحجابی معنادار تا سوت کف برای شادی اموات” را برای این گزارش انتخاب کرد و در ادامه عنوان کرد:مهندسانی که بیشترین سهمشان از فرهنگ مهندسی در کشور اسلامی بدحجابی بود و با برخی که گفت‎وگو می‎کردی این نوع ظاهر و پوشش را بخش مهمی از یک مهندس موفق می‎دانستند؛ شاید به دلیل آنکه نام جشن را بر روی این مراسم گذاشتند برخی از مهندسان سازمان نظام مهندسی این جشن سازمانی را با یک جشن خانوادگی به اشتباه گرفته بودند و حضور با این ظاهر را نوعی کلاس در شخصیت خود می‎دیدند.

 

همه این مسائل باعث شد تا کارشناسان مسائل اجتماعی و مردم استان در قبال این ساختارشکنی موضع بگیرند.

 

اصغری یکی از مهندسین در این باره گفت: این عده معدود نمی توانند نشان دهنده جامعه مهندسین استان باشند و قطعا این همایش با یک هدف خاص و از بین مهندسین خاص گزینش شده بودند برگزار شد و من به عنوان یک مهندس شدیدا آن را محکوم می کنم .

 

خانم لطیفی هم گفت: برخی ها از بس که سریال های حریم سلطان و عمر گل لاله را نگاه کردند این همایش را با آن اشتباه گرفتند و می طلبد که مسئولین به نحوه حجاب و رفتار بانوان در اینگونه جشن ها دقت بیشتری داشته باشند .

 

یک کارشناس فرهنگی افزود: همه این مسائل ساختاری روانشناسی و اجتماعی دارد و بر می گردد به اینکه جوانان ما توانایی ایستادن در مقابل فرهنگ غربی که از طریق ماهواره و فیس بوک وارد می شود ندارند و خیلی راحت از آنها تقلید می کنند .

 

محمد علی حسینی خاطرنشان کرد: بایستی مسئولین نظام مهندسی استان از مردم استان و جامعه دینی عذرخواهی کنند تا این غائله ای که در رسانه ها بپا شده بخوابد و قول بدهند که دیگر مراسمی اینچنینی برگزار نکنند .

 

با این وصف باید منتظر ماند و دید که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان آیا برای حوادث گستاخانه شامگاه گذشته جشن روز مهندسی در نمایشگاه بین المللی شهامت عذرخواهی از مردم استان را دارد یا نه ؟

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا