راه‌اندازی سفرهای ارزان قیمت دانشجویی به عتبات

بصیرنیوز،حجت‌الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشستی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سفرهای دانشجویی ارزان‌قیمت به عتبات خبر داد و گفت: این مسئله مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم بود و از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها تهیه محل اسکان برای دانشجویان است، در همین راستا قرار شد از مکان‌هایی که شهرداری مشهد در شهر کربلا دارد، استفاده کنیم.

فقیهی تأکید کرد: کاروان‌های اعزامی دانشجویان در اینگونه سفر‌ها ۴ روز در کربلا و ۳ روز در نجف خواهند بود و تلاشمان این است که این سفر‌ها برای دانشجویان بیشتر از ۷۰۰ هزار تومان نشود.

وی افزود: این سفرهای ارزان‌قیمت با پسران مجرد آغاز خواهد شد و اگر جواب مثبت گرفتیم سایر دانشجویان هم می‌توانند از این سفر‌ها استفاده کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در سال ۹۵ دو مرحله ثبت‌نام برای اعزام عتبات دانشجویان داشتیم که در مرحله اول بیش از ۱۵ هزار نفر و در مرحله دوم ۸۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند، در این سال توانستیم بیش از ۴۵ هزار نفر را به عتبات اعزام کنیم و همواره تلاش کردیم کیفیت را فدای کمیت نکنیم.

وی با بیان اینکه ستاد عتبات دانشجویی ۸ ماه اعزام به عتبات داشته است، یاداور شد: این اتفاق به نوع خود نسبت به سال‌های قبل رکوردزنی محسوب می‌شود و با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و شمسا هتل‌های خوبی را در اختیار دانشجویان قرار دادیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اضافه کرد: با توافقی که با سازمان نظام وظیفه داریم سعی کردیم دانشجویان برای سفر به عتبات و خروج از کشور با مشکلی روبه‌رو نشوند و به نوعی ستاد ضمانت خروج از کشور دانشجویان مشغول را به عهده گرفتیم.

فقیهی تأکید کرد: در نوروز روزانه سه سفر هوایی و سه سفر زمینی به عتبات خواهیم داشت و اکثر این سفر‌ها به اساتید دانشگاه‌ها اختصاص دارد.

وی گفت: سال گذشته با صندوق رفاه دانشجویان تفاهم‌نامه‌ای داشتیم که هر دانشجو از طریق ما اعزام می‌شود مبلغ ۷۰۰ هزار تومان از صندوق رفاه دانشجویان تسهیلات دریافت کند. برای دوره آینده تلاش ما بر این است که این مبلغ بیشتر شود و دانشجویان راحت‌تر بتوانند این وام را دریافت کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: در سال جاری شعار ما «سبک زندگی فاطمی» بود، در راستای این شعار فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام دادیم و سعی کردیم دانشجویان سبک زندگی فاطمی را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

فقیهی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای دوره هفدهم اعزام دانشجویان به عتبات صورت گرفته و سعی ما این است که بتوانیم در این دوره و در دوره اول ۲۰ هزار اعزام داشته باشیم که امیدواریم این رقم به بالاتر هم برسد.

وی اضافه کرد: برای اعزام دانشجویان به عمره نیز منتظر سازمان حج و زیارت هستیم و هر وقت مشکلات رفع شود ما هم سهمیه خودمان را خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا