مدیرکل شیلات مازندران:

۸۰ میلیارد ریال تسهیلات آبزی‌پروری در مازندران جذب شد

بصیر، حسینعلی رستمی طی گفت‌وگویی از جذب ۸۰ میلیارد ریال از تسهیلات بخش آبزی‌پروری وزارت جهاد کشاورزی توسط اداره کل شیلات مازندران خبر داد و اظهار کرد: براساس گزارش مرکز مکانیزاسیون وزارت جها کشاورزی تا پایان دهه اول اسفندماه سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به بخش آبزی‌پروری و شیلات در سراسرکشور پرداخت شد که مازندران با جذب ۸۰ میلیارد ریال از این مبلغ مقام نخست کشور را در جذب این تسهیلات به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در مزارع آبزی‌پروری مازندران بیش از ۶ هزار دستگاه و تجهیزات آبزی‌پروری اعم از دستگاه‌های هوادهی، اکسیژن ساز، درام فیلتر، ازون و … نصب و در حال بهره برداری است، افزود: مکانیزه کردن مزارع آبزی‌پروری افزایش ۲۵ درصدی تولید در واحد سطح را به دنبال دارد.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های شیلات استان توسعه ضریب مکانیزاسیون در مراکز آبزی‌پروری با هدف ارتقای بهره‌برداری و کاهش هزینه‌های تولید است.

رستمی در پایان یادآور شد: هم اکنون ۳ هزار و ۴۰۰ مرکز آبزی‌پروری با حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل مستقیم با تولید ماهی به عنوان غذای سلامتی و عرضه آن به بازار در استان مازندران فعال هستند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا