با ساده‌ترین روش‌ها جرم‌های روی وسایل آشپزخانه را از بین ببرید

بصیرنیوز وقت خانه‌تکانی خانه تمیز کردن در و دیوارها یک طرف داستان است و از بین بردن جرم‌های رو اعصاب وسایل مختلف هم یک طرف دیگر. جرم‌هایی که شاید ماه‌هاست روی وسایل دوست‌داشتنی نشسته‌اند و با قوی‌ترین مواد شوینده هم از بین نمی‌روند. در این مطلب به نقل از چی به شما می‌گوییم که چطور با ساده‌ترین روش‌ها جرم‌ها را از بین ببرید و با خیال راحت به سراغ تکاندن باقی جاهای خانه بروید!

چه طور کاشی‌های حمام را تمیز کنیم؟

مواد لازم:

یک‌چهارم لیوان آب‌اکسیژنه

۱ قاشق غذاخوری مایع دستشویی

نصف لیوان آب

دستور کار: همه این مواد را با هم مخلوط کنید. برای این‌که بهترین نتیجه را داشته باشید بهتر است اول اسفنجی را به این مواد آغشته کنید و روی سطح جرم گرفته حمام بریزید. بعد هم  سطح را با آب بشورید. اگر کاشی‌ها خیلی جرم  دارند بهتر است با این مقیاس به هر میزانی که فکر می‌کنید مناسب است محلول درست کنید و روی کاشی‌ها بریزید. بعد ۱۰ دقیقه شروع به آبکشی کنید. این کار را می‌توانید دو سه بار تکرار کنید تا کاشی‌ها به سفیدی دلخواهتان در بیاید. اگر می‌خواهید حمامتان تا مدت‌ها از سفیدی برق بزند ،می‌توانید یک روش دیگر را هم امتحان کنید. آب و سرکه را با نسبت ۱ به ۱ با هم مخلوط و روی کاشی‌ها اسپری کنید. انجام این کار ۲ بار در هفته تا همیشه سفیدی سرویس‌های بهداشتی را تضمین می‌کند.
چه طور فیلتر هود را تمیز کنیم؟

مواد لازم:

نصف فنجان جوش‌شیرین

نصف لیوان آمونیاک

دستور کار: توی یک قابلمه بزرگ مقداری آب جوش بیاورید و بعد به آهستگی با قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را به آن اضافه کنید. بعد فیلترها را درون آب جوش قرار بدهید. چربی‌ها و باقی آلودگی‌ها خیلی زود محو می‌شوند. چند دقیقه بعد آب را از روی شعله بردارید. اگر فیلترها خیلی چرب بودند این کار را دوباره با آب جوش تازه انجام بدهید. چنانچه این کار را انجام دادید و فیلترها باز هم چرب بودند آن‌وقت به سراغ آمونیاک بروید. نصف لیوان آمونیاک را باید به ۴ لیتر آب داغ اضافه کنید. فقط پنجره را باز کنید و حتماً قبل از اضافه کردن آمونیاک ماسک را فراموش نکنید!
فر را چه طور تمیز کنیم؟

مواد لازم:

آمونیاک

دستور کار: درست است که کار کردن با آمونیاک کار خطرناکی است اما گاهی اوقات برای تمیز کردن بعضی چیزها تنها یاری‌رسان ماده شیمیایی است. مقدار کمی آمونیک توی یک ظرف بریزید و آن را  یک شب تا صبح در فر خاموش خانه بگذارید. صبح که به سراغ فر بروید، می‌بینید که چه طور چربی‌های مانده از درون آن به‌راحتی جدا می‌شوند. آن‌قدر توی فر را تمیز کنید که دیگر هیچ بویی از آمونیاک باقی نماند.
جرم ته کتری را چطور تمیز کنیم؟

مواد لازم:

سرکه

دستور کار: لازم نیست برای تمیز کردن جرم‌های ته کتری خانه به سراغ ماده شیمیایی جرم‌گیر بروید. فقط کافی است نصف کتری را از سرکه و آب پر کنید. با نسبت مساوی. دهانه کتری را هم با پارچه یا کاغذ ببندید و بگذارید تا آب درون کتری کاملاً به جوش بیاید. بعد از چند دقیقه کتری را بشورید. جرم‌ها از کف کتری کم‌کم بلند می‌شوند.
خانه‌تکانی شب عید| از بین بردن جرم‌ها
لکه ظرف‌های رویی را چطور تمیز کنیم؟

مواد لازم:

پودر خردل

جوش‌شیرین

دستور کار: ظرف‌های رویی خیلی زود سیاه می‌شوند. برای این که به آنها شب عیدی سروشکل تازه‌ای بدهید کافی است مقداری جوش‌شیرین را با خردل خشک با نسبت ۱ به ۳ مخلوط کنید. آنها را توی یک بطری خالی نوشابه بریزید و سر بطری را سوراخ کنید تا پودر راحت بیرون بریزد. از  این پودر معجزه‌گر مانند پودرهای لباسشویی  می‌توانید برای شستن ظرف‌های رسوب گرفته استفاده کنید.
توی یخچال را با چی تمیز کنیم؟

مواد لازم:

جوش‌شیرین

دستور کار: توی یخچال را نمی‌شود با مواد شوینده شیمیایی تمیز کرد. این وسط بهترین ماده‌ای که تمیزی یخچالتان را تضمین می‌کند، جوش‌شیرین است. ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را توی ۱ لیتر آب حل کنید و بعد با اسفنج یا دستمال با این محلول توی قفسه‌ها را کاملاً تمیز کنید. بعد هم با یک دستمال خشک باقی‌مانده محلول را پاک کنید. حتی زمان‌هایی که بوی یخچال هم نامطبوع است می‌توانید از همین ترفند  استفاده کنید. البته غیر از جوش شیرین مواد دیگری هم هستند که بوی بد یخچال را می‌گیرند. مانند ذغال، یک تکه لیمو و …
لکه مبل را با چی پاک کنیم؟

مواد لازم:

یک بطری الکل ایزوپروپیل

جوش‌شیرین

دستور کار: مقداری الکل ایزوپروپیل را روی اسفنج بریزید و لکه‌های روی مبل را با آن پاک کنید. می‌توانید بعد از آن از یک برس استفاده کنید. برای از بین بردن بوی الکل روی مبل‌ها هنگام تمیز کردن قسمت موردنظر می‌توانید کمی جوش‌شیرین روی آن بریزید. بعد از کار دیگری خبری از بوی الکل نخواهد ماند!
لکه تشک را با چی تمیز کنیم؟

مواد لازم:

۲۵۰ میلی‌لیتر آب‌اکسیژنه

۳ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین

یکی دو قطره مایع دستشویی

دستور کار: اول جوش‌شیرین را با آب‌اکسیژنه مخلوط کنید  و توی یک آب فشان بریزید. بعد از این که جوش‌شیرین حسابی قاطی شد مایع دستشویی را اضافه کنید و بطری را حسابی تکان بدهید و بعد روی قسمت لکه تشک اسپری کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا لکه پاک شود. می‌توانید روی قسمت لکه را هم جاروبرقی بکشید تا نتیجه کار زودتر خشک شود و از مواد چیز زیادی آن باقی نماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا