کشف ۱۷ تن مواد غذایی فاسد ایام نوروز در مازندران

بصیر، محسن اعرابی طی گفتگویی اظهار کرد: ۶۰ اکیپ سه نفره بازرسان بهداشت محیط از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید می‌کنند و امسال با روشی نوین برای بازرسی در ایام نوروز ورود پیدا کرده‌ایم.

وی از کشف ۱۷ تن مواد غذایی فاسد ایام نوروز در مازندران خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۰ واحد و مغازه متخلف تعطیل شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار خانه‌های بهداشت مازندران را هزار و ۱۱۰ واحد بیان و خاطرنشان کرد: هزار پزشک خانواده نیز خدمات مرتبط با سلامت را به هم استانی‌ها ارائه می‌دهند.

اعرابی با اشاره به آمار و نتایج معتبر در کشور، ادامه داد: ۴۳ درصد زنان استان دچار چاقی هستند که این میزان در کشور ۳۰ درصد است و همچنین ۲۲ درصد مردان استان نیز دچار چاقی هستند.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد مردم استان به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند، توصیه کرد که حداقل هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه ورزش به صورت پیاده‌روی داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: شرایط خوبی از نظر زندگی و سلامت نداریم و ۳۴ درصد مردم استان نیز دچار فشار خون بالا هستند و ۱۳٫۵ درصد مردم نیز از بیماری دیابت رنج می‌برند.

اعرابی در پایان با بیان اینکه نمک ریشه بسیاری از بیماری‌ها است، گفت: مصرف نمک مازندرانی‌ها حدود ۱۲ گرم در روز است و این درحالی که میزان مصرف نمک باید بین سه تا پنج گرم باشد.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا