رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران خبر داد

بارندگی عامل گرانی این روزهای سیب‌زمینی در بازار مازندران

بصیر، امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگویی از افزایش قیمت سیب‌زمینی نو در بازار روزهای اخیر مازندران خبر داد.

وی افزود: سیب‌زمینی نو امروز در میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندران با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

رییس میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندران تصریح کرد: دلیل این افزایش قیمت، بارندگی روزهای اخیر در استان‌های جنوبی کشور است.

فخرآوران در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص افزایش قیمت گوجه در بازار هفته‌های اخیر استان، اظهار کرد: به دلیل افزایش تقاضا در پیک زمانی تعطیلات نوروزی و قرار نداشتن برخی محصولات نظیر گوجه در لیست میوه‌های تنظیم‌ بازار، شاهد گرانی چند صد تومانی آن در بازار بودیم که انتظار می‌رود با پایان رسیدن تعطیلات و بازگشایی رسمی میادین میوه و تره‌بار، شاهد کاهش قیمت گوجه در بازار باشیم.

وی اضافه کرد: قیمت حال حاضر گوجه در میدان میوه و تره‌بار ۳ هزار تومان است.

رییس میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص عرضه میوه‌های خارجی و قاچاق در طبق خرده‌فروشی‌ها، عنوان کرد: هیچ‌گونه میوه خارجی و قاچاق در میادین میوه عرضه نمی‌شود و خرده‌فروشان این میوه‌ها را از دلالان واسطه‌ای و شهرستان‌ها تهیه می‌کنند.

فخرآوران با ابراز گلایه از عدم هماهنگی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری در ساماندهی کیوسک‌های عرضه میوه در سطح شهر، تصریح کرد: سازمان میادین میوه و تره‌بار بدون هماهنگی با اتحادیه میوه و تره‌بار، اقدام به ساماندهی و انعقاد قرارداد با متقاضیان عرضه میوه در کیوسک‌های شهرداری می‌کند که این امر از جنبه‌های گوناگون مورد گلایه این اتحادیه است.

وی خاطرنشان کرد: این کیوسک‌ها در بهترین نقاط شهر برپا می‌شود و موجب صدمه به بازار واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در نقاط گوناگون شهر می‌شود.

رییس میدان میوه و تره‌بار ساری متذکر شد: تعداد قابل توجهی از متصدیان این کیوسک‌ها، از بدهکاران به حجره‌داران میدان میوه هستند، برخی دیگر به دلایل گوناگون ورشکست شده‌اند، برخی دیگر از متقاضیان پروانه کسب هستند که از ادامه اخذ پروانه منصرف شده‌اند و حال در بهترین نقاط شهر در حال کاسبی هستند.

فخرآوران در پایان با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربط نظارت بر واحدهای صنفی استانداردهای قانونی و بهداشتی وجود دارد که این کیوسک‌ها مشمول آن نمی‌شوند، اذعان کرد: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا سازمان میادین میوه و تره‌بار در سیر بررسی متقاضیان و صدور مجوز، هماهنگی و تبادل‌نظر با اتحادیه میوه و تره‌بار انجام دهد.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا