معاون سياسي سپاه تشریح کرد

نرمش قهرمانانه هيچ‌گونه پيام عجزي به همراه ندارد/ کشور در شرایط صلح حدیبیه قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری بصیر به نقل از روابط عمومي سپاه، سرهنگ پاسدار «رسول سنايي راد» در جمع كاركنان سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي سپاه به تحليل رويكرد نرمش قهرمانانه در مناسبات و تعاملات خارجي جمهوري اسلامي ايران پرداخت.

وي با تاكيد بر اينكه نرمش در سياست خارجي نبايد به اصول راهبردي نظام ضربه بزند، گفت: نرمش قهرمانانه، نرمشي هوشمندانه و مقتدرانه در برابر دشمن ، با هدف در اختيار گرفتن ميدان است كه هيچ‌گونه پيام عجزي را به همراه ندارد.

سرهنگ سنايي راد، نرمش قهرمانانه را يك تاكتيك و روش به منظور دنبال كردن اهداف، اصول و ارزش‌هاي عاليه انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي عنوان و تصريح كرد: هدف نرمش قهرمانانه ميدان داري است نه از دست دادن ميدان، از اين رو نبايد به بهانه تغييرات از اصول خود دست بكشيم.

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با رد ادعاي برخي كه نرمش قهرمانانه را به صلح امام حسن (ع) تعبير مي‌كنند گفت: شرايط، امروز شرايط صلح حديبيه است كه سرانجام فتح مكه را به دنبال داشت وامروز جمهوري اسلامي ايران در عين اقتدار حاضر به تعامل با جهان است، تعاملي كه بر اساس اهداف تعريف شده و منافع ملي كشورمان باشد.

سنايي راد با بيان اينكه در جمهوري اسلامي ايران بن بست وجود ندارد، اظهار داشت: مي توان با توجه به قوانين و ظرفيت هاي موجود در رسيدن به اهداف و خواسته ها با طرف مقابل به گفت و گو نشست و با بهره‌ گيري از تمامي منابع قدرت كشور حول محور عزت، حكمت و مصلحت نظام حركت كرد.

وي با تاكيد بر اينكه در گفت و گو با امريكا بايد متوجه ماهيت دشمني آنان با انقلاب اسلامي باشيم گفت: در ايجاد اين تعامل بايد فلسفه دشمني امريكا با انقلاب اسلامي ايران را بدانيم و با حفظ هوشمندي و هوشياري، متوجه تضاد ماهوي اصول حاكم بر سياست قدرت هاي استكباري با اصول حاكم بر نظام اسلامي باشيم.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا