سلام بر بانوی آب و آیینه؛ سلام بر آقای کهکشان‌ها...

امشب بر دفتر عشق، زیباترین وصال خلقت ثبت می‌شود

امشب زیباترین وصال دنیا رقم می‌خورد و پر معناترین زندگی مشترک بر روی کره خاکی که بعید می‌دانم تا دنیا دنیاست؛ رخ دهد ، شکل می‌گیرد. امشب خدا عاقد دو زوجی می‌شود که زیباترین خلایقش بر روی زمین هستند و به یمن این وصال، سوره یاسین و هل اتی نازل و بال فرشتگان فرش قدم‌های علی و زهرا می‌شود.
امشب عطر بهشت سرتاسر مدینه را معطر می‌کند و خبر پیوند آسمانی زهرا (س) و حیدر (ع) تا اوج عرش، هلهله کنان پرواز می‌کند. امشب حضرت محمد (ص) با افتخار، تنهاترین فرزند و پاک ترین گوهر زندگی‌اش را تا خانه بخت بدرقه می‌کند و با خیال راحت دست دخترش را در دست علی (ع) که مردی و مردانگی در مقابلش سر تعظیم فرود آورده‌ است، می‌گذارد.
همدل‌ترین و هم‌نفس ترین زوج امشب به دور از هرگونه زرق و برقی و بدون اعتنا به ثروت و دارایی هم، زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند، درحالی که سرمایه‌های اصلی‌ زندگی‌شان مهر و عاطفه است. آنها با این پیوند با اعتماد به شانه هم تکیه کرده و قول می‌دهند سنگ صبور و رازدار یکدیگر تا پایان این در کنار هم بودن‌ها باشند.
حضرت زهرا(س) رضایت خود را از ازدواج با علی(ع) این گونه اعلام می نماید: «رضیت بما رضی الله و رسوله»؛ من به آنچه خدا و رسول خدا راضی اند، راضی و خشنودم.»
امشب حضرت زهرا(س) با تکبیر به خانه علی(ع) مشرف می‌شود و در میانه راه نیز، پیراهن عروسی خود را به مسکین می‌بخشد. حضرت زهرا (ع) در اولین روز زندگی مشترک‌شان با علی(ع)، به ایشان گفتند: «ای علی، من امروز از خانه پدرم به خانه شما منتقل شدم و روزی هم از این خانه به قبر و لحد پای خواهم گذاشت»؛ یعنی به جز مرگ، چیزی نمی تواند در زندگی آنها خللی وارد کند.
و به راستی چه زیبا گفته است رسول خدا(ص) که اگر خداوند، علی(ع) را خلق نکرده بود، فاطمه(ع) کفوی نداشت.
عروس و داماد امشب هرچند دوران زندگی مشترک‌شان بسیار اندک بود، ولی تاریخ حیاتشان به گونه ای است که هر ورقی از آن برای ما و آیندگان درس زندگی است. آن بزرگواران تنها به عصر خود تعلق نداشته، بلکه الگویی جاویدان برای همه عصرها هستند.
در بیان زیباترین اوراق زندگی زهرا(س) و حیدر (ع) همین بس که از دامان این پدر و مادر فرزندان بزرگی تربیت یافتند که هر کدام از آنها الگوی بی نظیری در زندگی انسان‌ها شناخته شده‌اند. فرزندانی که هرکدامشان صحنه‌های شگفتی را در طول حیات خود خلق کرده و برای ما تا ابد به یادگار مانده‌اند.
و به عقیده من در بیان بزرگ‌ترین ثمره ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع)، همین بس که این دو، پدر و مادر بزرگ قهرمانان دشت کربلا هستند…
.
.
.
و امشب در آبی ترین شب و در آستانه ماه ذی الحجه به برکت این ازدواج مقدس، زیباترین و پاک‌ترین آینده‌ها را برای جوانان ایران زمین آرزو می‌کنیم و از این دو سلاله مطهر می‌خواهیم که با نگاه مهربانانه خود و به مدد انفاس مطهرشان، خوشبختی‌ همه شان را امضا کرده و ماندگارترین و شیرین‌ترین ازدواج‌ها را برایشان مقدر نمایند.
آنان که خاک را به هنر کیمیا کنند
آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند

 

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا