آلوده‌ترین و سالم‌ترین مناطق پایتخت کجاست؟

دستگاههای سنجش آلاینده‌ها نشان می‌دهد که وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به صبح امروز (شنبه ۲۶ فروردین) به وضعیت ناسالم برای گروههای حساس رسیده است.

امروز عدد شاخصهای ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون بر روی ۱۰۱ قرار دارد  که بیانگر ناسالم شدن کیفیت هوا برای گروههای حساس است و در چنین وضعیتی به بیماران قلبی و ریوی، کودکان، زنان باردار و افراد میانسال توصیه می‌شود که به‌طور جد از تردد در مراکز پرجمعیت و پرترافیک خودداری کنند.

بدین سبب ساکنان استان تهران برای چهارمین روز در فروردین سال ۹۶ هوای ناسالم را تجربه می‌کنند در حالی که طی مدت مشابه سال گذشته حتی یک روز هم کیفیت هوا ناسالم را شاهد نبودیم.

امروز شاخصهای سنجش آلاینده‌ها نشان می‌دهد منطقه ۱۷ تهران آلوده‌ترین و نارمک (منطقه چهار) سالم‌ترین نقاط تهران هستند.

منطقه ۱۷: ۱۲۹

منطقه ۱۱: ۱۲۰

پیروزی(منطقه ۱۳): ۱۲۰

شادآباد(منطقه ۱۸): ۱۱۴

منطقه ۱۴: ۱۰۷

منطقه ۱۰: ۱۰۷

منطقه ۶: ۱۰۴

شهرری(منطقه ۲۰): ۱۰۹

منطقه هفت: ۹۵

منطقه ۱۲: ۹۷

مسعودیه(منطقه ۱۵): ۹۱

پونک(منطقه پنج): ۸۶

اقدسیه(منطقه یک): ۸۵

سعادت آباد(منطقه دو): ۷۵

نارمک(منطقه چهار):۶۰

اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک خواهد بود و اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا