تا پایان روز سوم انجام شد

ثبت‌نام ۳ هزار و ۱۲۷ داوطلب شوراها در مازندران

بصیر، علیرضا یونسی‌رستمی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: تا پایان روز سوم ۳ هزار و ۱۲۷ نفر برای انتخابات در شورای شهر و روستا در استان ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه ۱۹٫۵ درصد معادل ۶۰۴ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا مربوط به نامزدهای شهرهای استان هستند، افزود: ۸۰٫۷ درصد شامل ۲ هزار و ۵۲۳ نفر نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای روستاها را تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران ۹۴٫۸ درصد نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا را مرد(۲ هزار و ۹۶۴ نفر) و بقیه را زن دانست و اضافه کرد: یک‌هزار و ۱۵۷ نفر از کل نامزدهای انتخابات شهرها با میانگین تحصیلی خواندن و نوشتن(۳۷ درصد)، ۷۴۲ نفر دیپلم(۲۳٫۷۳ درصد)، ۲۳۳ نفر فوق دیپلم(۷٫۴درصد)، ۷۱۲ نفر لیسانس(۲۲٫۷ درصد)، ۲۶۰ نفر فوق‌لیسانس(۸٫۳ درصد)، ۱۲ نفر دکترا و ۱۱ نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

این مسؤول میانگین سنی داوطلبان پنجمین دوره شورای شهر و روستا را در سن ۲۵ تا ۳۰ را ۵٫۸ درصد، ۳۰ تا ۳۵ سال را ۱۴٫۱ درصد، ۳۶ تا ۶۰ سال را ۱۶٫۲ درصد دانست و گفت: سنین ۴۱ تا ۴۵ سال ۱۶٫۹ درصد، ۴۶ تا ۵۰ سال ۱۳٫۷ درصد، ۵۱ تا ۵۵ سال ۱۳٫۷ درصد، ۵۱ تا ۵۵ سال ۱۳٫۷ درصد، ۵۶ تا ۶۰ سال ۱۰٫۲ درصد، ۶۱ تا ۶۵ سال ۶٫۵ درصد ۶۶ تا ۷۰ سال دو دهم درصد، ۷۱ تا ۷۵ سال ۶ دهم درصد و بالای ۷۵ سال را سه دهم درصد تشکیل می‌دهند.

یونسی‌رستمی در پایان گفت: از کل داوطلبان ثبت‌نام شده در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا ۲۸٫۹ درصد در حال حاضر عضو شورای شهر و روستا هستند و ۷۱ درصد( ۲ هزار و ۲۲۲ نفر) برای نخستین‌بار داوطلب انتخابات شدند.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا