معرفی کاندیدای پوششی واقعی در بی بی سی!

پس از ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایج تایید صلاحیت شدگان، یکی از کاندیداهایی که علت ثبت نام او مورد بحث و نظر واقع شد، اسحاق جهانگیری است.

جهانگیری تا کنون اظهارات ضد و نقیضی درباره ثبت نام در انتخابات اظهار کرده است. وی گاهی خود را کاندیدای مستقل و رقیب جدی روحانی معرفی کرده و گاهی بیان نموده که تنها برای حمایت از دولت دکتر روحانی وارد کارزار انتخابات شده و قصد جدی برای باقی ماندن در روز رأی گیری ندارد.

با توجه به اینکه جهانگیری تا کنون هیچ گونه ستاد انتخاباتی تشکیل نداده و سایر برنامه های تبلیغاتی او نیز به دفاع از کارنامه دولت یازدهم گذشته است، به نظر می رسد می توان او را کاندیدای پوششی روحانی در انتخابات معرفی نمود.

هرچند این اقدام او از جهت قانونی دارای منعی نمی باشد، اما این سوال اساسی پیش می آید که با توجه به هزینه های زیاد صدا و سیما در تولید و پخش برنامه های کاندیداتورها، آیا پخش سخنان کسی که هیچ قصدی برای حضور در صحنه انتخابات ندارد، جز مصرف شدن بیت المال و تضییق وقت مردم ایران ثمره دیگری خواهد داشت؟

اگر بیان شود که جهانگیری از این فرصت برای بیان خواسته ها و علائق جریان سیاسی مورد نظر خود استفاده می کند، این سوال به وجود می آید که چرا دیگران نیز از این وقت برای بیان دیدگاه های خود استفاده نکنند؟

در شبکه بی بی سی فارسی با اشاره به مناظره روز جمعه کاندیداهای انتخابات، به این نقش ویژه جهانگیری برای پوشش دادن برنامه های حسن روحانی تاکید می کنند. کارشناس این برنامه اظهار می کند: جهانگیری در مواردی با هوشیاری و حاضرجوابی حملات به دولت را خنثی کرد. هدف آقای جهانگیری این بوده که حملات محکم و کوبنده را انجام دهد و در مواردی ضربه گیر آقای روحانی باشد و آقای روحانی زبانی را به کار نگیرد که رابطه اش را با دیگران مخدوش کند./ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا