ژنو 3

منابع آمریکایی: اراک مهمترین مورد اختلاف ایران و ۱+۵ است

به گزارش بصیر به نقل از فارس، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ساعت ۹ صبح امروز (جمعه) در سومین دور مذاکرات خود که از روز گذشته شروع شده بود، به مدت یک ساعت پشت درهای بسته به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

این مذاکرات به خاطر مشورت های داخلی هیئت های ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران ساعت ۱۰:۱۰ به وقت ژنو متوقف شد. در حال حاضر هیئت ها برای صرف ناهار در سازمان ملل، هتل اینترکننتینتال را ترک کرده اند.

قرار است نشست داخلی اعضای ۱+۵ و کاترین اشتون ساعت ۱۴ به وقت ژنو از سر گرفته شود و بعد از آن ظریف و اشتون مذاکرات خود را ادامه دهند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از ترک هتل برای صرف ناهار در جمع خبرنگاران گفت که مذاکرات امروز وارد مراحل جدی شده و امروز وارد مرحله نگارش برای چند مورد اختلافی شدیم و تا الان می توان گفت که جای امیدواری وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد که غنی سازی قابل مذاکره نیست و به غنی سازی در خاک خود ادامه خواهیم داد و هیچ راه حلی بدون غنی سازی نخواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درباره سه چهار مورد اختلافی، عنوان کرد: هنوز سه چهار مورد به قوت خود باقی است ولی یکی دو مورد پررنگ تر است.

منابع آمریکایی مستقر در ژنو درباره روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ عنوان می کنند که در حال حاضر رآکتور آب سنگین اراک، مهم ترین بحث مورد اختلاف است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا