رئیس شورای هیئت های مذهبی در گفتگو با بصیر خبر داد

تعیین رئیس جدید در اولین جلسه شورا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، ابوالقاسم فرجی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: کار خوبی که یکی از هیئت های مذهبی در فریدونکنار برای دومین سال پیاپی آن را انجام داد و توصیه می کنم هیئت های دیگر چه در این شهرستان و چه در شهرستان های دیگر اینکار را انجام دهند تا نشان دهند هیئات فقط به عزاداری نمی پردازند و کارهای نمادین خوبی انجام میدهند این است که هیئت عاشقان اباعبدالله در روز پرستار با اهدا گل و شیرینی از همه پزشکان، بهیاران و پرستاران تجلیل و تقدیر می کنند.

وی افزود: همچنین این هیئت برنامه ای با عنوان *نذر کتاب* را برای دومین سال متوالی ترتیب دادند به گونه ای که با حضور در مدرسه امام علی به ۴۰ دانش آموز ۴۰ عدد کتاب اهدا به صورت امانی اهدا کردند.

فرجی ادامه داد: این طرح که به توصیه اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود به این صورت است که کتابی را خریداری می کنید و به شخصی هدیه می کنید و آن شخص نیز پس از مطالعه باید نام خود را بر روی کتاب بنویسد و به دیگری هدیه دهد و آن شخص هم به همین شکل باید دست به دست کتاب را بچرخاند.

وی بیان داشت: همچنین این هیئت با حضور در فرمانداری شهرستان فریدونکنار تعداد ۴۰ کتاب را نیز به این اداره اهدا نمود.

رئیس شورای هیئت های مذهبی فریدونکنار تصریح کرد: این هیئت در روز سالمند نیز با اهدا گل و شیرینی و مقداری وجه نقد از سالمندان آسایشگاه معلولین جسمی حرکتی فیاض منش سرخرود نیز تجلیل کردند و امیدواریم این حرکات پسندیده ادامه داشته باشد.

وی در سوالی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای هیئت های مذهبی و تعیین رئیس و اعضای شورا، خاطرنشان کرد: پس برگزاری انتخابات و تعیین ۷ برگزیده، در اولین جلسه ای که ۷ نفر از اعضای جدید حضور خواهند داشت رئیس، نائب رئیس و دبیر شورای هیئت های مذهبی تعیین می گردد.

فرجی با اشاره به اینکه فریدونکنار در دهه اول ۶ هیئت پس از برنامه مساجد برنامه مذهبی برگزار کردند و در ماتم سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران باوفایش به سوگ نشستند، گفت: با برگزاری سوگواره نقاشی در تاسوعا، سخنرانی و عزاداری در مسجد ولیعصر در صبح تاسوعا و مقتل خوانی در هیئت انصارالحسین مسجد امام حسین برنامه های دهه اول به اتمام رسید.

وی افزود: هیئات هیئت الرضا، غریب مدینه آذری های مقیم فریدونکنار، انصار الحسین، حضرت ابوالفضل کاردگرمحله، حضرت رقیه شیرمحله، عاشقان ثارالله سوته و هیئت عاشقان امام حسین در تکیه معصوم زاده در دهه دوم مراسم دارند و هیئت های بیت العباس و عاشقان ابی عبدالله نیز در دهه سوم برنامه های خود را برگزار خواهند کرد.

فرجی ادامه داد: آذری های مقیم فریدونکنار در دهه دوم محرم یادواره شهدای آذری های فریدونکنار به محوریت سردار شهید باکری را در مسجد حضرت ابوالفضل این شهرستان برگزار کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا