توهین به اسلام برابر با آزادی، اما نقد مذاکرات بی‌سوادی است!

به گزارش بصیر به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر درباره غیر انسانی خطاب کردن حکم قصاص در اسلام از سوی روزنامه آسمان و بازگشت به دوران تلخ روزنامه‌ها زنجیره‌ای زمان اصلاحات اظهار کرد: قصاص از احکام ضروری اسلام و قرآن است و هیچ فقیهی از هیچ فرقه‌ای روی آن تردید نداشته است.

منکر حکم ضروری اسلام منکر قرآن و دین بوده و مرتد است

وی با بیان اینکه اگر کسی حکم ضروری اسلام را انکار کند و اگر این شخص توجه به این نکته داشته باشد که انکار حکم ضروری برابر با انکار رسالت، قرآن و دین است چنین فردی منکر اصل شریعت و دین شده، افزود: حکم این فرد ارتداد است و حکم ارتداد نیز در فقه معلوم است.

امام جمعه موقت اصفهان با توجه به اینکه حکم شخصی که مدعی می‌شود که اسلام، قرآن و دین را قبول دارم اما به این قانون نقد دارم با حکم کسی که توجه به این مسئله دارد که انکار حکم، انکار رسالت و دین بوده متفاوت است، در بیان بعد سیاسی این مسئله تصریح کرد: ملی مذهبی‌ها در سال‌های نخست پیروزی انقلاب که لایحه قصاص تدوین شد نیز به این لایحه ایراد می‌گرفتند.

ملی مذهبی‌ها ۳۰ سال است که با قانون قصاص مخالف هستند
 
وی با اعتقاد بر اینکه این تفکر سابقه ۳۰ ساله دارد و در همان زمان نیز بسیاری این مسئله را پاسخ دادند، به بررسی قصاص از بعد حقوقی و اجتماعی پرداخت و ادامه داد: با توجه به اینکه قصاص از فساد و قتل نفس جلوگیری می‌کند نه تنها غیر انسانی نیست بلکه باید گفت به صورت کامل این حکم انسانی است.

قصاص نه تنها غیر انسانی نیست بلکه عین انسانیت است

حجت‌الاسلام رهبر در اشاره به بعد علمی این حکم با بیان اینکه باید چنین شخصی سوال کرد که اگر یک غده سرطانی در بدن پدید آمد و جراحی بدن را پاره کرد آیا این عمل جراح غیر انسانی است؟، بیان کرد: خارج کردن یک عنصر فاسد از جامعه انسانی برای اینکه جامعه را مبتلا نکند نه تنها غیر انسانی نیست بلکه عین انسانیت و خدمت به انسانیت است.

وی در بررسی حکم قصاص از بعد سیاسی با بیان اینکه اینها جریانی بودند که به تازگی سرشان را از لانه در آورده‌اند، بیان کرد: چندی پیش شاهد بودیم که در روزنامه بهار بحث ولایت را انکار کرده و زیر سئوال برده بودند و این ناشری که اینگونه مطالب را منتشر می‌کند مرتکب هنجار شکنی در جامعه می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه عقیده هر کسی برای خود آزاد است و ما کاری به عقاید شخصی نداریم، گفت: زمانی که این مسائل به رسانه و روزنامه کشانده می‌شود و بحث ولایت، حقوق اسلامی زنان و موارد دیگر انکار می‌شود، مسئله ایجاد می‌کند.

این ناهنجاری‌ها بازتاب سخنان رئیس جمهور و وزیر ارشاد است

وی با اعتقاد بر اینکه ما به اینها می‌گوئیم که آیا قصد ایجاد شرعیتی جدید دارید و می‌خواهید از فضای آزاد سوء استفاده کنید، هشدار داد: زمانی که رئیس جمهور و وزیر ارشاد می‌خواهند آزادی به این معنا که هر که هر چیزی بتواند بگوید، متأسفانه چنین بازتاب‌های را دارد و که قصاص و ولایت را منکر شده و حقوق اسلامی زنان را غیر منصفانه می‌شمارند.

توهین به اسلام برابر با آزادی است اما نقد مذاکرات بی‌سوادی است!

حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه این آقایان در سیاست کنونی کشور باید در تشریح موارد و مواضع دقت کنند، گفت: بنابر این فضای سیاسی کشور را مقداری آلوده می‌کنند و اینها بازتاب همان سخنان این آقایان است و چطور کسانی که راجع به انرژی هسته‌ای و توافقنامه ژنو نقد می‌کنند برخی آنها را بی سواد می‌خوانند و آنها را آزادی نمی‌دانند.

وی اشاره کرد: چرا دولت به منتقدان مذاکرات هسته‌ای و توافقنامه ژنو میدان نمی‌دهند تا نقدهای خود را بیان کند اما کسی که حکم صریح اسلام را که ۱۴ قرن است که فرق مختلف اسلامی به آن عمل می‌کنند و صریح فقه اسلام است را غیر انسانی می‌خواند، برابر آزادی بیان می‌دانند.

ورشکسته‌های سیاسی سر از لانه‌های خود بیرون آورده و دین را هدف گرفته‌اند

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ورشکسته‌های سیاسی بار دیگر سر از لانه‌های خود بیرون آورده‌اند و اکنون دین را هدف گرفته‌اند، اظهار کرد: ورشکسته‌ها سیاسی که بیش از ۳۰ سال پیش چنین حرف‌هایی را می‌زدند سر از لانه‌ها خود بیرون آورده‌اند و بیدار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی مسئولان مصاحبه‌های می‌کنند که معنای آزادی خارج از چارچوب دین را می‌دهد، افزود: من معتقدم باید هیئت نظارت بر مطبوعات و مسئولان فرهنگی ذیربط با چنین رسانه‌های برخورد جدی داشته باشند.

نشری که به فضائل اخلاقی می‌تاخت در حال رفع توقیف است

حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه چندی پیش نیز شنیدم که نشر سر چشمه در حال رفع توقیف است، تصریح کرد: ناشر این نشر کسی بود که به اخلاق و فضائل اجتماعی می‌تاخت و به همین دلیل توقیف شده بود اما امروز در حال رفع توقیف است.

یک بام و هوای دولت در تعریف آزادی

وی با اشاره به اینکه معنای آزادی این نیست که چنین نشرهایی را رفع توقیف کرده و در برابر اهانت کنندگان به اسلام و شریعت بی تفاوت باشید و از سوی دیگر با منتقدان توافقنامه ژنو برخورد کنید، خاطرنشان کرد: این مسئله دقیقا همان ضرب المثل یک بام و دو هوا است.

انتهای پیام/ ق

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا