شیرزاد

بیش از ۵۰ درصد مدارس استان هوشمندسازی شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، مهندس شیرزاد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: کلیه فضاهای آموزشی و پرورشی را در سه گروه دسته بندی می کنیم، تعدادی از مدارس استان نیازمند به مقاوم سازی هستند و دسته ای نیز در زمره مدارس تخریبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۷۰۰ کلاس مدارس استان از سال ۱۳۸۵ تا به امروز بازسازی شده اند، تصریح کرد: بیش از ۱۸۰۰ کلاس را نیز مقاوم کرده ایم و اگر به درصد بیان کنیم بیش از ۳۰ درصد مدارس ما به مقاوم سازی نیازمند است.

شیرزاد افزود: اگر طرح تخریب و بازسازی تا پایان برنامه پنجم و ششم ادامه داشته باشد امیدواریم تمامی مدارس استان نسبت به این بحث استاندارد خواهد شد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در ادامه تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد مدارس استان مازندران هوشمندسازی شده اند، البته تمام کلاس ها به این شکل نیست بلکه در بعضی مدارس کارگاه ها و در بعضی مدارس کلاس ها هوشمند شده اند.

شیرزاد بیان داشت: دولت آقای روحانی در بحث هوشمند سازی به بحث سخت افزاری اعتقادی ندارند بلکه به دنبال توسعه بر مبنای هوشمندسازی نرم افزاری است.

وی افزود: برای هوشمند سازی مدارس برای سال جاری ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار داریم و به محض تخصیص اعتبارات آنرا به آموزش و پرورش انتقال خواهیم داد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس ادامه داد: به طور میانگین ۲۰ درصد از اعتبارات استانی و ملی تخصیص پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان سال درصد بیشتری از آنرا به ما اختصاص دهند.

وی در خصوص استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس اذعان داشت: در سال ۹۲ برای این امر اعتبارات خوبی تخصیص داده شده است، مدارسی که تعداد کلاس های آن زیر ۳ کلاس است به جای کلاس های نفتی و گازی از بخاری های برقی تابشی استفاده می نمایئم.

شیرزاد ادامه داد: مدارسی که تعداد کلاس های آن از ۳ کلاس بیشتر است از سیستم حرارت مرکزی و پکیج استفاده می کنیم.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس در خصوص مهمترین دغدغه خود در اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبارات کار را برای ما کمی دشوار کرده است، با توجه به اینکه دولت قول داده است مطالبات پیمانکاران را پرداخت نماید و اعتبارات تخصیص یافته را انتقال دهد امیدواریم این روند هرچه زودتر صورت پذیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا