مدیر کل دامپزشکی مازندران خبر داد

ممنوعیت نقل و انتقال دام بدون مجوز دامپزشکی در مازندران

بصیر، سید حسین رضوانی در گفتگویی با تاکید بر اینکه هرگونه نقل‌ و انتقال دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، اظهار داشت: به‌منظور حفظ بهداشت دام و جلوگیری از انتقال بیماری‌های دامی، نقل‌ و انتقال دام باید با مجوز دامپزشکی انجام شود.

مدیر کل دامپزشکی مازندران ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که با فرماندهی نیروی انتظامی استان و پلیس راهور صورت گرفته خودروهایی که بدون داشتن مجوز حمل بهداشتی دام از دامپزشکی، در حال تردد در محورهای مواصلاتی استان و همچنین بین‌شهری می‌باشند متوقف و بر اساس قانون توسط کارشناسان دامپزشکی به نزدیک‌ترین کشتارگاه دام منتقل و به‌صورت اضطراری کشتار می‌شوند.

وی تصریح کرد: به استناد ماده ۴ آیین‌نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل‌وانتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی موضوع‌ بند «د » ماده ۳ و بند « ب » ماده ۵ قانون سازمان دامپزشکی کشور هر نوع نقل‌ و انتقال دام زنده، فرآورده‌های خام دامی و دارو و مواد بیولوژیک نیازمند اخذ مجوز بهداشتی حمل از دامپزشکی است.

رضوانی از روستائیان خواست، با آغاز فصل گرما و احتمال شیوع انواع بیماری‌های دامی، خرید و فروش دام زنده را با هماهنگی ادارات دامپزشکی و با دریافت مجوز حمل بهداشتی انجام دهند و موارد بهداشتی را رعایت و توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا