هفته‌نامه‌ آمریکایی: پیروزی بشار اسد پیام واضح “قدرت ایران” در منطقه برای آمریکاست

به گزارش بصیر، هفته‌نامه «فرانت‌پیج مگزین» در تحلیلی نوشت: «بشار اسد»، برای ۷ سال دیگر رییس جمهور سوریه باقی خواهد ماند و ایران نیز در حین انتخابات و بعد از آن بدین مسئله بالید.


این‌ رویداد در زمانی رخ داد که دولت اوباما در پی مذاکرات هسته‌ای با این کشور بود و جمهوری اسلامی نیز از شورای امنیت سازمان ملل خواهان رفع کامل تحریم‌های اقتصادی شده بود.

بر اساس این گزارش،«رحیم صفوی» مشاور نظامی رهبری ایران نیز اخیرا از شکست سیاست خارجی آمریکا در منطقه سخن گفت و اظهار داشت؛ آمریکا،صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی شکست راهبردی سختی خوردند و این امر پیروزی بزرگی برای ایران محسوب می‌شود.

فرانت‌پیج مگزین در ادامه می‌نویسد: ایران در تلاش برای نمایش شکست سیاست‌های خارجی کشورهای غربی علیه خود و هجمه آن‌‌ها علیه سوریه است. مقام‌های ایرانی اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه گاردین نیز بر این مسئله صحه گذاشتند.

پیشتر نیز«علاء الدین بروجردی»، رییس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اعلام داشت که جمهوری اسلامی در سوریه پیروز و آمریکا بازنده شده‌است.

این هفته‌نامه در جای دیگر می‌نویسد: ایران درحال ارسال پیام سیاسی به آمریکا و دیگر کشورهای غربی مبنی بر قدرت ایران در منطقه است. البته این کشور با اعزام ناظر جهت انتخابات سوریه این را به نمایش گذاشت.

فرانت‌پیج مگزین در ادامه افزود: از دیدگاه ایران هر تحریمی که برداشته می‌شود آن‌ها جایگاه آمریکا را در نقطه ضعف بیشتری می‌بینند.

رییس جمهور ایران نیز اخیرا با عقد قرارداد گازی با همتای ترکیه‌ای خود این مورد را به اثبات رساند و ترکیه نیز با نادیده گرفتن نگرانی آمریکا این قرارداد را امضا کرد.

ایران و ترکیه با قراردادهای منعقده بین خود در واقع طرح‌ فرار از تحریم‌ها را ریخته‌اند و این به تهران برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند.

این رسانه آمریکایی می‌نویسد: ایران توانایی خود را در سوریه با حفظ «بشار اسد» که بر خلاف میل و اراده آمریکاست نشان داده است. در واقع پیروزی اسد بیانگر برتری اقتصادی، نظامی و امنیتی ایران در قبال غرب است.

این هفته نامه در خاتمه با کنایه از عدم واکنش دولت آمریکا در قبال برتری ایران در منطقه می‌نویسد: با تبلیغاتی که ایران در قبال پیروزی علیه غرب می‌کند هوز معین نیست که چرا مشاوران سیاسی دولت اوباما و شخص وی متوجه این موضع نشده‌اند که ایران در حال اعلام تسلط و برتری خود در منطقه و هشدار به آمریکا است.

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا