آنچه را که امام ما نگفت اما باید بدانیم!

بصیر، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در بیست‌وپنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، در جمع عزاداران آن عزیز سفر کرده، در خلال تبیین چالش‌های جمهوری اسلامی، از دو چالش مهم بیرونی و درونی یاد کردند و درباره چالش بیرونی فرمودند: «چالش بیرونی ما مزاحمت‌های استکبار جهانی است؛ بی‌رو دربایستی حرف بزنیم، مزاحمت‌های آمریکا است؛ سنگ‌اندازی می‌کنند…»

درباره چالش درونی نیز فرمودند: «چالش درونی برای ملت ما عبارت است از اینکه روحیه و جهت نهضت امام بزرگوار را از نظر دور بداریم و فراموش کنیم و آن را از دست بدهیم؛ این بزرگ‌ترین خطر است… چالش‌های درونی ما این‌ها است: سرگرم شدن به اختلافات در داخل کشور؛ اختلافات فرعی و اختلافات سطحی ما را سرگرم بکند، در مقابل هم‌ قرار بدهد، تعارض به وجود بیاورد، ما را از مسائل اصلی و از خطوط اصلی غافل بکند… از دست دادن انسجام ملت، از چالش‌های ما است. دچار شدن به تنبلی و بی‌روحیگی، دچار شدن به کم‌کاری، دچار شدن به یأس و ناامیدی، تصور اینکه ما نمی‌توانیم، تصور اینکه تا حالا نتوانستیم؛ نخیر، همان‌طور که امام فرمودند، ما می‌توانیم، باید عزم داشته باشیم. عزم ملی و مدیریت جهادی می‌تواند همه این گره‌ها را باز کند. این، همه آن چالش‌های درونی ما است که باید با این‌ها مقابله کنیم.»

همان‌طور که از عبارات فوق معلوم می‌شود، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به مهم‌ترین چالش‌های درونی پیش‌روی نظام اشاره کردند؛ اما با این حال به‌نظر می‌رسد از بیان محوری‌ترین آن اجتناب کردند و آن، تلاش بی‌وقفه دشمن برای دور ساختن مردم از رهبری است. دشمنان نظام، یکی از مهم‌ترین ارکان پیروزی انقلاب و ماندگاری آن را در رهبری انقلاب و پیوند مردم با آن می‌دانند که کاملاً هم درست است.

تلاش ده‌ساله پس از انقلاب آن‌ها برای دور کردن مردم از حضرت امام(ره)، ناکام ماند؛ امید داشتند پس از رحلت ایشان به این مهم نائل آیند؛ اما با وجود تلاش زیاد و هزینه گزاف، ناکامی‌شان ادامه یافت؛ اما از تلاششان کاسته نشد زیرا با مشاهده هوشمندی و توانمندی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در عبور انقلاب از گردنه‌ها و پرتگاه‌های هولناک و برداشت موانع و حفظ مردم در مسیر امام راحل(ره) و تشویق آن‌ها به کار و تلاش همراه با پیشرفت و دستاورد، متوجه شدند تا پیوند مستحکم بین مردم و رهبری باقی است، توطئه‌ها و چالش‌آفرینی‌های آن‌ها بی‌ثمر است.

آنچه که دشمن در این باره یافته، واقعیت جدی پس از رحلت امام(ره) است. شخصیت وارسته و فروتن امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که ایشان به مهم‌ترین مقوله‌ای که در آن نقش دارند، بپردازند و این از وظایف اصلی و خطیر صاحبان بیان و بنان است تا به این اصلی‌ترین مسئله و چالشی که دشمن در پی ایجاد آن در درون است، بپردازند و نقش بی‌بدیل رهبری در حفظ انقلاب و در مسیری که امام راحل(ره) ترسیم کردند و توطئه‌هایی که خنثی نمودند و پیشرفت‌هایی که به برکت اشارات و هدایت ایشان حاصل شد و… را جدی بگیرند و آن را تبیین کنند تا دشمن، طعم تلخ‌ترین شکست را نیز بچشد.

در این میان، آنچه اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند، این است که حفظ پیوند مردم با رهبری، باطل‌السحر تمام چالش‌هایی است که دشمن در درون به‌دنبال آن است. 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا