افزایش نارضایتی‌ها از اورژانس بیمارستان فریدونکنار؛

بیماران: در اورژانس بیمارستان فریدونکنار بارها به مرگ فکر می‌کنیم/ سرویس‌دهی بسیار ضعیف کادر پزشکی به بیماران

بصیر، زمانی که بیمار می‌شوید نخستین مکانیکه به ذهنتان برای بهبود و مداوا می‌رسد بیمارستان است، در واقع بیمارستان مامن بیمارانی است که آخرین راه درمان خود را در آنجا پیدا می‌کنند و امیدوارانه به آنجا مراجعه می‌کنند.

یک بیمارستان مجهز برای هر شهری لازم است تا در کمترین لحظه بتواند بیشترین خدمات‌دهی به بیماران داشته باشد و از حوادث ناگوار زیادی جلوگیری به عمل آورد.

در استان مازندران بیمارستان‌های زیادی با قدمت طولانی وجود دارد و برخی از بیمارستان‌ها نیز اگرچه قدیمی نیستند اما از زمان احداث‌شان در استان توانستند خدمات زیادی را به مردم جامعه به ویژه مازندرانی‌ها بدهد.

در فریدونکنار نیز یک بیمارستان وجود دارد که با سابقه تقریبا طولانی و فضایی مناسب نسبت به سایر شهرهای با امکانات بیشتر مشغول به خدمات رسانی به مردم این شهرستان است.

این بیمارستان که در زمان دکتر علی‌اکبر حسینی‌نسب توانسته بود جان دوباره‌ای به خود بگیرد به نظر می‌رسد با تغییر مدیریت به جای پشرفت سیر نزولی را در پیش گرفته است.

یکی از اصلی‌ترین دلایل تغییر در ریاست این بیمارستان نحوه مدیریت آن بود که از سوی مسئول ارشد شهرستان مورد قبول قرار نگرفت و همانطور که در یکی از جلسات این شهرستان این امر را ذکر کرد با تغییر مدیریت به دنبال افزایش کیفیت خدمات دهی بیمارستان بود.

بر اساس این گزارش سری به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار زدیم و با چند بیمار در خصوص نحوه خدمات‌دهی و کیفیت آن به گفت‌و‌گو پرداختیم.

پدر یک دختر ۲۲ ساله بیمار که از ناراحتی قلب فریاد سر می‌داد به خبرنگار بصیرنیوز، گفت: تا پول به همراه نداشته باشی و مبلغ ویزیت را واریز نکنید پزشک به بیمار شما سر نمی‌زند.

وی افزود: حدود یک ساعت است که دخترم بر روی تخت بیمارستان دراز کشیده است و به دلیل عجله زیاد و فراموشی آوردن پول، پسرم را به خانه فرستادم تا مبلغ مورد نظر را بیاورد و در این مدت بارها از من خواستند تا مبلغ را پرداخت کنم و فقط یکبار پزشک به دخترم سر زده است.

این پدر ادامه داد: به عنوان مثال اگر من وضعیت مالی ضعیفی داشتم و پول لازم به همراهم نبود با این اوصاف باید دخترم را مقابل چشمانم از دست می‌دادم.

فردی دیگر که همسر خود را از ساعت ۶:۳۰ دقیقه به بیمارستان آورده بود نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، گفت: وضعیت همسرم بسیار بد و نگران‌کننده بود و پس از مراجعه به اورژانس بیمارستان خواستار اقدام به موقع پزشک و پرستاران شدم اما با کمال تعجب پزشک کشیک خواب! بود.

وی ادامه داد: پس از اینکه آزمایش از همسر من به عمل آمد، پزشک معالج بدون اینکه حتی یکبار آن برگه جواب آزمایش را مطالعه کند با ذکر این جمله که «همسرتان بیماری کلیوی دارد» ما را تنها گذاشت و برای صرف صبحانه خارج شد.

این فرد ادامه داد: الان هم که با شما حرف می‌زنم با پزشک خانواده خود حاضر در بهداری فریدونکنار تماس گرفتم و می‌خواهم از بیمارستان همسرم را به بهداری برای مداوا خارج کنم!.

وی که ناامیدی در چهره‌اش موج می‌زد، گفت: مردم در شهر می‌گفتند که وقتی به این بیمارستان وارد می‌شوید عمودی هستید اما هنگام خارج شدن افقی خواهید شد و من قبول نمی‌کردم اما ما امروز در این اورژانس بارها به مرگ فکر کردیم.

این‌ها تنها بخشی از سخنان مردم حاضر در اورژانس بیمارستان امام خمینی‌(ره) فریدونکنار بود که به امید بهبودی بیماران خود به این مرکز درمانی آمدند، به نظر می‌رسد مسئولان این شهرستان باید کمی هم به جای میز مدیریت خود به فکر مردم نیز باشند و در این بین مراکز درمانی به ویژه بیمارستان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. برای رفع مشکلات بیمارستان نیاز به حمایت همه مدیران شهرستانی می باشد مانند نماینده وفرماندار و امام حمعه وگرنه باتغییر مدیریتها مشکل حل نمی شود درزمان دکتر حسینی نسب درشبکه بعداز پنج سال تشکیلات پرسنلی گرفته شد تجهیزات ازمایشگاهی مدرن برای ازمایشگاه مرکزی گرفته شدوازمایشگاه فعال شد دندانپزشکی بعداز سالها دوباره در مرکز بهداشت فعال شد ایشان خیلی به پرسنل احترام می گذاشت دربیمارستان ارزوی دیرینه مردم یعنی سی تی اسکن راه اندازی شد بخشهای ای سی یو و سی سی یو راه اندازی شد توسعه و تجهیز بخش دیالیز بازسازی بخشهای تصویربرداری ازمایشگاه و داروخانه و بخش داخلی انحام شد خرید یک دستگاه سونوگرافی دستگاه نوار مغز و بازسازی درمانگاه تخصصی انجام شد ولی هیچ کس قدر این زحمات را ندانست و بجای کمک به حل مشکلات باز هم سیاسی بازی انجام شد برا ی حل مشکلات بیمارستان همه باید تلاش کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا