ضرب الاجل معاون استاندار مازندران برای پروژه های نیمه تمام

کمر ارثیه دولت دهم باید شکسته شود

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، علی احسانی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه برنامه ریزی استانداری مازندران، نارسایی اعتبارات را ضعف دستگاههای اجرایی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه گردشگری برای کل استان به کمیسیون دولت ارائه و پذیرفته شده است، اظهارداشت: گردشگری صرفا برای مازندران نیست بلکه استان های دیگر هم باید از این حوزه استفاده کنند.

 

این مسئول به بررسی زمین در استان اشاره کرد و افزود: در زمینه کشاورزی و امور آب نیازمند به حمایت مدیران ارشد هستیم و همچنین در مسئله زهکشی اراضی مازندران سالها به دلیل مشکل مالی راکد بود، اکنون حمایت می کنیم.

 

همچنین محمد محمد پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد: باید کیفیت اجرای پروژه ها و رتبه بندی ها در استان در دستور کار قرار گیرد.

 

مازندران در زیرساختهای فرهنگی ضعیف است

 

همچنین مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه این استان جز ۵ استان فرهنگی و از لحاظ زیرساخت های فرهنگی جز استان های محروم کشور است، اظهارداشت: یکی از این زیرساخت های فرهنگی، کتابخانه های عمومی است.

 

محمد اسماعیل امامزاده بیان کرد: با توجه به اعتباراندک با کمک خیرین در نظر داریم برای حل مسئله زیرساخت های فرهنگی احداث ۷۵ کتابخانه در ظرف مدت  ۳ سال از طریق اعتبارات استانی ساخته شود.

 

وی از تامین زمین در ۸۰ نقطه با مشارکت مردم بصورت رایگان انجام شد، خبرداد.

 

توقف ۳۸ پروژه فرهنگی کتابخانه ها

 

وی با بیان اینکه استانداری برای تامین اعتبار موفق نشد، اظهار داشت: عملیات اجرایی ۳۸ پروژه را ازطریق مردم از سال گذشته بدون اعتبار دولتی شروع کردیم که در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبار حدود ۷ ماه که متوقف شده است.

 

این مسئول به اولویت کار پروژه های دولتی با پیشرفت فیزیکی مطلوب که توسط معاون عمرانی استانداری اعلام کرد، اشاره کرد.

 

امامزاده با توجه به این امر، خیرانی که زمین برای ساخت کتابخانه اهدا کردند، زمین های خود را مطالبه می کنند، اذعان داشت: برای ۱۱ پروژه دولتی اعتبار اختصاص می یابد اما برای ۳۸ طرح مشارکت مردمی اعتبار تخصیص نمی یابد.

 

وی بیان کرد: مردم به غیر از ۸۰ نقطه زمین، حدود ۲ میلیارد تومان آورده هم پرداخت کردند.

 

وی همچنین به فاصله استان در فضای کتابخانه های عمومی با استان های دیگر که هرسال بیشتر می شود، اشاره کرد.

 

پیشرفت اندک طرح های ملی فرهنگی

 

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به ۲ طرح ملی این ادره کل، گفت: این ۲ طرح تالار و کتابخانه مرکزی با پیشرفت فیزیکی ۷ و ۱۲ درصد است.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی با اشاره به اینکه ۸ شهر در استان هنوز الفبای خدمت برای مجتمع فرهنگی ایجاد نشده و استیجاری است، اظهارداشت: با توجه به تهاجم فرهنگی با مشکل مواجه خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا