امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای ازدواج آسان و فرزندآوری

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج و فرزندآوری، اظهار کرد: بحث ازدواج، لزوم تکثیر نسل و کنترل جمعیت از جمله بحث‌های است که قابل طرح و بررسی در جامعه اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی مردم به چند دسته تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: جمعیت ربطی به افزایش ثروت نداشته چراکه در جامعه امروزی هستند مردمی که جمعیت کم و ثروت زیاد داشته اما پیشرفت نداشته‌اند و در مقابل دسته دیگر کسانی که جمعیت زیاد و ثروت کم دارند با پیشرفت‌های زیادی همراه هستند.

امام جمعه فریدونکنار به عدم سخت‌گیری در ازدواج تأکید کرد و یادآور شد: بیشتر مردم اعم از دختر و پسر نباید فقر و نداشتن ثروت را معیاری برای ازدواج نکردن و تکثیر نسل قرار دهند.

جلالی تصریح کرد: مسئله فقر، شغل و نداشتن مسکن در حال حاضر از جمله عوامل به تاخیر انداختن ازدواج است که جوانان نباید برای این موضوعات ازدواج که یک امر بسیار مهم در جامعه اسلامی بوده را نادیده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در اصل ازدواج نباید تأمل کرد، ادامه داد: اگر کسی در جامعه اسلامی بخواهد در راستای به تاخیر انداختن ازدواج دچار حرام شود، بر او واجب است که ازدواج کند، گویا افراد پس از ازدواج  می توانند به آرامش روحی و روانی در زندگی خود دست یافته و کار و اشتغال خود را در هر زمینه به‌دست آورند.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: بحث دیگر در راستای افزایش جمعیت، تکثیر نسل و فرزندآوری و داشتن فرزند صالح بوده که از عواملی است که پس از مرگ انسان در راستای عمل شایسته قرار می‌گیرد.

جلالی در پایان با تاکید بر اینکه جامعه ما نیازمند نیروی جوان است، گفت: لازم است که باید با برنامه‌ریزی صحیح و ازدواج آسان در راستای افزایش و کنترل جمعیت حرکت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا