امام جمعه فریدونکنار:

مردم فریدونکنار آب شرب سالم ندارند/مسئولان نگران میزهایتان نباشید

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به این اینکه برق موتورهای آب فریدونکنار به آمل متصل است و تا اینکه این برق وصل شود و راه بیفتد موجب شد تا آب گل‌آلود و غیر شرب باشد و هر چند نمایندگان و مسئولان پیگیر بودند اما با چند روز منتظر ماندن برای به حالت عادی برگشتن بیشتر با ثروت ملی ضربه خواهد زد.
وی افزود: بسیاری از افراد در منازل خود دستگاه تصفیه آب و قدرت خرید آب معدنی را ندارند و همین آب گل آلود را مصرف می‌کنند در نتیجه دچار بیماری شده و باید به بیمارستان و پزشک مراجعه کنند و خرید دارو و تمامی این موارد نیازمند هزینه است.
جلالی با اشاره به اینکه مسؤولان استانی این بودجه ملی را برای مردم هزینه کنید آب اولین حیات بشر است و آنان وعده‌های توخالی می‌دهند اما علمی نمی‌کنند، تصریح کرد: رئیس اداره آب وعده اختصاص بودجه ۲۵۰ میلیون را داده بود تاکنون ۳۰ میلیون پرداخت شد حال مسوولان چرا پیگیری نمی‌کنند تا زمانی مردم باید آب گل آلود مصرف کنند.
امام جمعه فریدونکنار، گفت: مسئولان تنها به میز خود چسبیدند و حرفی نمیزنند تا به آنها برنخورد و اگر حرف بزنند می‌ترسند که صندلی را از دست بدهند برای مردم کار کنید.
وی با بیان اینکه این ملت در جبهه‌ها شهید دادند و آنان هرجایی که بگوئید حضور پیدا می‌کنند چه انتخابات و جنگ و حال حق خوردن آب سالم را ندارند، تأکید کرد: نمایندگان استانی و فرماندار و مسئولان آب منطقه ای باید هر چه سریعتر مسئله آب را حل کنند.
جلالی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبری در میان کارگزاران حج که فرمودند که ما باید از ظرفیت حج برای تبلیغ دیدن استفاده کنیم و لوازم برگزاری حج با آرامش را فراهم کنیم که این به وسیله کشور عربستان سعودی باید انجام شود و مراسم براعت از مشرکان باید در آنجا اجرا شود و نیز وحدت مسلمانان که باید مورد توجه کارگزاران قرار گیرد، گفت: امروز صهیونیسم وقتی درب مسجدالاقصی را می‌بندد و اجازه حضور مسلمانان را نمی‌دهد به این دلیل است که میان مسلمانان وحدت وجود ندارد.
وی افزود: سخنانی که رهبری در مراسم تنفیض ریاست جمهوری فرمودند مختص رئیس جمهوری نیست بله باید همه مسوولان این موارد توجه کنند ایشان فرمودند مسئولیت لقمه چرب و نرم نیست بلکه اینجا جایگاه کار است و باید کار کنیم و با برنامه حرکت کنیم و برخی‌ها با کج سلیقگیها وحدت ملت را برهم می‌زنند و با انتقاد نابجا ایجاد شکاف در میان ملت می‌کنند و مسئولان باید در میان مردم بروند اما آنان حتی در نماز جمعه دیده نمی شوند و همچنین رهبری فرمودند که وقتی کسی انتقاد کرد برآشفته نشوید و آرام پاسخ دهید و در تعامل با دشمن مواظب باشید و به عنوان تعامل با آنان دست ندهید و در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی کار کنید.
امام جمعه فریدونکنار، عنوان کرد: رجال سیاسی برخی موارد باید مواظب باشند که تمامی اسرار و راز نظامی مملکت را برای همه آشکار نکنند و باید حواسها را جمع کنند.
وی یادآور شد: ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ شهادت محمود صارمی در نوار شریف افغانستان اتفاق افتاد که این روز به نام روز خبرنگار است که این روز را به تمامی خبرنگاران متعهد و مومن که در مسیر ترقی و فرهنگ سیاسی و اجتماعی جامعه تلاش می‌کنند تبریک عرض می‌کنیم.
جلالی گفت: آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران تصویب کرد که به مادر تحریم‌ها تعبیر شده که نشان می‌دهد این تحریم‌ها برایشان اساسی است و جمهوری اسلامی ایران این تحریم‌ها برایش تازگی ندارد و دولتمران باید مواظب باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا