در پی مصافحه و خوش و بش ظریف و اوباما

بازتاب دست دادن ظریف و اوباما در رسانه های جهان

بصیر، وزیرخارجه ایران و رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل و برای دقایقی بایکدیگر خوش و بش کردند و پس از بیش از سه دهه یک مقام ارشد ایرانی با رئیس جمهور آمریکا  دست داد.

سایت آمریکایی بلومبرگ درست ساعتی پس از این رویداد آن را منتشر کرد و به نقل از یک مقام دیپلمات آمریکایی، این دیدار را تایید کرد.

این رسانه آمریکایی اشاره می کند در حالیکه انتظار می رفت برخوردی میان روحانی و اوباما در راهروهای سازمان ملل صورت گیرد، این جواد ظریف بود که این حادثه تاریخی را رقم زد. این خبر را یک مقام دولتی آمریکا داده و خواست به خاطر حساسیت موضوع، نام او منتشر نشود.

بلومبرگ در ادامه افزوده آنچه از این رویداد می توان برداشت کرد این است که این اقدام به ظاهر روتین، در قلمرو دیپلماسی، حرف های زیادی را در پشت سر دارد. کافی است به دیدار نیکسون و مائو و دست دادن یاسر عرفات و اسحاق رابین فکر کنید.

پایگاه صهیونیستی هاآرتض نیز این خبر را در صبح روز سه شنبه منتشر کرده است. هاآرتض نوشته، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و محمودجواد ظریف،وزیر خارجه ایران، شب دوشنبه در راهروهای سازمان ملل با یکدیگر دست دادند. این مصاحفه برای اولین بار بین یک مقام ارشد ایرانی و رئیس جمهور آمریکا پس از انقلاب ۱۹۷۹، صورت پذیرفته است.

این خوش و بش میان اوباما و ظریف در حالی صورت گرفته که تاکنون هیچ مقام ایرانی آن را تایید نکرده است.

 

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا