مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در فریدونکنار:

مهم‌ترین مشکل در توسعه کشورهای غربی عدم توجه به مذهب است

به گزارش بصیرنیوز، سیدسعید جلالی در چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: هر زمانی که نام فریدونکنار می‌آید اسم شهید نیز با آن همراه است.

وی با بیان اینکه دولت‌ها در فرآیند توسعه چه نقشی دارند و توسعه خوب چیست، تصریح کرد: در فرآیند توسعه مثلث دولت، جامعه و معنویت وجود دارد که هر کدام از آنها نیازمند تفسیر است.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به اینکه اگر دولت در دنیا وجود نداشته باشد، هرج و مرج ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر دولت نباشد توسعه، امنیت، رفاه، علم، فرهنگ و غیره ایجاد نمی‌شود.

جلالی با بیان اینکه دولت‌هایی در سطح جهان و ایران وجود داشت که توسعه‌شکن بودند و کارشکنی کردند، تصریح کرد: مهمترین ویژگی دولت توسعه‌خواه مشارکت‌پذیری است و از جامعه دوری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در دولت توسعه‌خواه راه برای فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هموار است، خاطرنشان کرد: دولت توسعه‌خواه به جامعه و نخبگان خود احترام می‌گذارد.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به اینکه دولت در حفظ تمامیت ارضی کشور باید دخالت کند، گفت: در برنامه‌ریزی ملی و کلان، در سرمایه‌گذاری کلان، تحقیقات علمی و پزشکی و غیره دولت باید ورود پیدا کند.

جلالی با بیان اینکه ضلع دوم توسعه، جامعه است، اظهار کرد: زمانی که به مردم نیاز وجود داشته باشد به مردم روی می‌آورند اما مدیرانی مناسب هستند که نقاط ضعف جامعه را خوب بفهمند و به برطرف کردن آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت توسعه‌خواه باید ضعف‌های جامعه را ببیند و به آن تذکر دهد، تصریح کرد: جامعه به دو دسته توسعه‌خواه و غیرتوسعه‌خواه تقسیم بندی می‌شود.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان اینکه هر دو جامعه در جهان وجود دارد، گفت: دولت باید جامعه توسعه خواه را پویا کند و جامعه‌ای که به دنبال توسعه نیست ادب کند.

جلالی با اشاره به اینکه غربی‌ها در توسعه رشد مناسبی داشتند، اظهار کرد: برخی مشکلات کشورهای غربی عدم توجه به دین و مذهب هستند.

وی با بیان اینکه معنویت و دین چند ویژگی می‌دهد، گفت: مذهب موجب تقویت قانون می‌شود به طوری که کسی که دین‌دار است قانون را بهتر رعایت می‌کند.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های دنیای مدرن رعایت حق دیگران است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین آموزه‌ ادیان و دین اسلام رعایت به حقوق دیگران است.

جلالی با بیان اینکه دین موجب تقویت اخلاق می‌شود و به طور معمول این امر در تمامی جوامع وجود دارد، اظهار کرد: دولتی که توسعه‌خواه است باید جامعه همراه با آن وجود داشته باشد تا به رشد و پیشرفت برسند.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که در آن خودکشی، یاس و ظلم پنهان در آن فراوان است، توسعه یافته نیست، تصریح کرد: جامعه توسعه یافته باید از درون پاک و آرمانی باشد و دولت اسلامی باید مردم و جامعه را به سوی مفاهیم متعالی بیاورد.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور افزود: داعش یک دولت توسعه‌ستیز است، هیچ بویی از اهل بیت نبردند و از آنها افراط‌گری پدید می‌آید و امیدوارم جامعه دینی ایران را از عناصر دین‌نمای ضد دینی محفوظ بدارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا