کارشناس مسائل سیاسی:

فساد و جهل فرهنگی در هر جامعه‌ آفت است/ عاشورا باید در فرهنگ، سیاست و اقتصاد جامعه نفوذ کند

بصیرنیوز، سیدامیر سادات‌کرمی در گفت‌و‌گو با اشاره به مسائل سیاسی محرم و فسادهای فرهنگی و جهل‌هایی که در برخی از این مراسم‌ها وارد شد، اظهار کرد: اگر عاشورا در فرهنگ، سیاست، اقتصاد اجتماع نفوذ نکند باید راه ورود آنجایی که برای عاشورا فعالیت می‌شود ببندیم و باید در عاشورا یاد حسین را زنده ‌نگهداریم فقط برای ثوابش فایده ندارد.

وی افزود: در جنگ امام حسن(ع) با معاویه کسی که جنگ را متوقف کرد نیروهای درونی سپاه امام و مذاکره را تحمیل کرد ‌و پس از صلح کسی که خنجر به پای امام حسن فرو کرد از نیروهای خودی امام بود.

*ترویج جهل و خرافات از سوی معاویه در میان مردم شام

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر عاشورا در زندگی، سیاست، اقتصاد و رفتارمان موثر نباشد عزاداری برای امام حسین نوعی فرهنگ و آیین بیهوده‌ای است.

کرمی با اشاره به کاروان امام حسین(ع) که پس از جنگ در حالی که سرهای یارانش بر روی نیزه‌ها قرار داشت و بچه سه ساله و در همین حال شلاق‌های دشمن نیز بر سر یاران امام فرود می‌آمد و این کاروان از شهر شام که معاویه بر آن حکومت داشت رد کردند، یادآور شد: مردم شام با دیدن کاروان امام می‌خندیدند و سنگ بر سر آنها پرتاب می‌کردند.

وی افزود: چرا مردم شام معرفت نداشتند، چه بلایی معاویه بر سر این مردم شام در دوران حکومت خود، از زمان امام علی تا امام حسین آورد که آنان در حالی که واقعیت‌هایی جنگ کربلا و عاشورا را نگاه کردند اما می‌خندیدند؟

*معاویه متوجه شد اگر گفتمان پیامبر در میان مردم وجود داشته باشد وی نمی‌تواند حکومت کند

کرمی با بیان اینکه معاویه دو اقدام مهم جهل و خرافات را در میان مردم افزایش داد، تصریح کرد: معاویه متوجه شد اگر گفتمان پیامبر در میان مردم وجود داشته باشد وی نمی‌تواند حکومت کند.

وی افزود: معاویه چطور می‌توانست در میان مردم مقبولیت داشته باشد وقتی پیامبر فرمود اگر خاندان ابوسفیان بر سر منبر من آمد آن فرد را از بین ببرید.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: بنابراین چطور آمریکا می‌توانست مقبولیت داشته باشد و مردم بگویند عشقمان آمریکا است اما امام گفت آمریکا خائن حسوب می‌شود.

وی گفت: وقتی جهل زیاد شود دیگر کسی سخنان امام علی و امام حسین را نمی‌فهمد و بصیرت و ولایت فقیه جای خود را به فیلم‌های رپ و آهنگ‌های آن‌چنانی می‌دهد.

کرمی تصریح کرد: آمریکا ۱۸ تریلیون بدهی دارد اما هر سال بودجه نظامی‌اش را افزایش می‌دهد و از اسرائیل حمایت می‌کند و مردم آن نیز اعتراض نمی‌کنند چون آنان را با والستریت جاهل کردند و وقتی جهل در جامعه‌ای افزایش یابد می‌توان بر آن جامعه حکومت کرد.

وی خاطرنشان کرد: شاه به این دلیل اجازه نمی‌داد که مردم تحصیل کنند که به خواسته‌های پلیدش برسد و می‌گفت اگر مردم ایران باسواد باشند نمی‌توان بر آنان حکومت کرد.

ترویج فرهنگ فاسد سیاسی در جامعه برای انحراف در دین

کرمی با اشاره به اینکه جهل اگر زیاد شود قدرت فکر را از انسان می‌گیرد، یادآور شد: آیت الله جوادی آملی گفت اگر دینی بخواهد با علم و دخیل حفظ شود که آن دین نیست بنابراین باید این موارد مرتفع شود.

وی اظهار کرد: باید پشت هر قضیه و اعتقادی فکر باشد به عنوان مثال در عاشورا برای این سینه می‌زنیم که دوستی خود را به اهل بیت افزایش دهیم و هر چیزی مسیر عقلانی دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی دومین مورد برای انحراف در دین را ترویج فرهنگ فاسد در جامعه دانست و گفت: فساد در فرهنگ ایمان را از بین می‌برد.

کرمی با بیان اینکه آمریکا هم همچنان که برای امکانات نظامی‌اش هزینه می‌کند برای استیج‌های مجازی و خوانندگان ناجورش نیز  هزینه انجام می‌دهد تا جوانان را درگیر این موارد کند که نشانه فساد فرهنگی است، اظهار کرد: در سال ۸۸ در برج میلاد برای میرحسین موسوی زمینه برنامه‌ای را در حضور مسئول ستاد استانی و کشوری‌اش برگزار ‌و دخترها و پسرها آغاز به رقصیدن همراه با آهنگ مبتذل کردند.

چرا رئیس‌جمهور به قشم می‌رود به شلمچه نه؟

وی افزود: همین فرد در یانه جنگ به امام گفت می‌خواهم استعفا بدهم و امام بر وی تندی کرد و گفت در حالی که فرزندان مردم در حال جنگ هستند آقای نخست‌وزیر چه وقت استعفا است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در مشهد و قم که حریم ائمه است چنان فساد فرهنگی در میان مسئولان‌مان افزایش یافت که رئیس جمهور می‌گوید در مشهد هم باید کنسرت برگزار شود، گفت: از رئیس جمهور سوالی دارم و آن اینکه چرا باید این کنسرت‌‌ها در نقاط مذهبی برگزار شود و تا به حال با چند یادواره شهدا و نیز با چند یادواره مدافع حرم از شهیدان قدردانی کردید و چند بار شلمچه رفتید؟

کرمی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور چطور به قشم برای تفریح رفتید چرا شلمچه نمی‌روید، افزود: اگر رئیس‌جمهور به شلمچه می‌رفت فرهنگ شهادت را تقویت می‌کرد و این از مهم‌ترین نشانه‌های رأی‌آوری در میتینگ سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شهرهایی که کسی جرات ندارد علیه شهدا صحبت کند شهر فریدونکنار است و اگر کسی ناخواسته حرفی بزند چندین نفر در مقابلش قرار می‌گیرند، یادآور شد: در این شهر عیب است که برخی از فسادهای فرهنگی برای مردم عادی شود و مواظب باشیم حساسیت‌ها به مسائل فرهنگی در میان مردم کاهش پیدا نکند چرا که به همین میزان بر روحیه انقلابی‌مان اثر دارد.

کرمی فساد و جهل فرهنگی را برای هر جامعه‌ای آفت دانست و گفت: باید در هنگام عاشورا آبروی شیعه را حفظ کنیم و قمه‌زدن جز آداب عاشورا نیست و مواظب رفتارهای خود در این آیین‌ها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا