نماینده فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی خبر داد

اختصاص یک و نیم میلیارد تومان برای برطرف کردن مشکلات کشاورزی فریدونکنار و بابلسر

بصیر، ولی‌الله نانواکناری در جمع مردم روستای ملاکلای فریدونکنار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه فریدونکنار و بابلسر، اظهار کرد: لایروبی انهار و آب‌بندان‌ها از اولین اقداماتی بود که انجام شد و می‌توان گفت این کار بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده و با انجام این امر مهم مسیر آبرسانی کشاورزی به زمین های منطقه باریکرود و ایجاد امنیت‌کشاورزی فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ساخت یک سد در منطقه احمدچاله‌پی بابل برای ذخیره‌سازی آب و جلوگیری از هدررفت آن با کمک مسئولان آب‌منطقه‌ای استان پیگیری شد که این امر مهم در حال سپری کردن مراحل پایانی است.
نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکل کشاورزان منطقه مبلغ یک و نیم میلیارد تومان هزینه برآورد و اختصاص پیدا کرد تا کشاورزان منطقه دیگر با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی برای کشت در زمین‌های خود مواجه نشوند.

نانواکناری با تاکید بر لزوم تسهیل در امر کشاورزی و حل مشکلات کشاورزان گفت: تهیه آب به روش صدسال پیش برای کشاورزی در شان این مردم نیست و کشاورز نباید به همان روال با مشقت و سختی برای تهیه آب کشاورزی تلاش کند.

وی با اشاره به مشکلات فراوان کشاورزان و نگرانی آن‌ها در خصوص تامین امنیت کشت محصول اظهار کرد: با جلسه‌ای که با وزیر نیرو صورت گرفت به طور منطقی و با دلیل در مورد ذخیره آب در آب‌بندان‌های موجود حوزه انتخابیه بحث و تبادل نظر شد.
نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هزینه‌های زیادی در راستای ساخت سدهای کشور انجام می‌شود و این در حالی است که در این حوزه انتخابیه حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آب‌بندان وجود دارد که با محاسبه منطقی توان ذخیره‌سازی آب این آب‌بندان‌ها نه تنها تمامی زمین های کشاورزی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار مشکل آب نخواهند داشت بلکه میزانی از آن مازاد نیز خواهد داشت.
نانواکناری تصریح کرد: با مکانیزه شدن و احیا آب‌بندان‌های حوزه انتخابیه این امکان برای کشاورزان فراهم خواهد شد و از نکات مثبت دیگر این طرح کمک به تقویت ذخیره سازی آب‌های زیرزمینی منطقه است.

وی افزود: از دیگر نکات قوت این طرح پرورش ماهی بصورت مکانیزه و مستمر در آب بندان‌ها است که با احیا آب‌بندان‌ها می‌توان از ظرفیت گردشگری و ورزشی آن در روستاها استفاده کرد و بهترین تفرجگاه و مکانی برای ورزش‌های آبی می‌شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار یادآور شد: تامین آب شرب و آب کشاورزی یکی از مسائلی بوده که خانه ملت بسیار بر روی آن تاکید شده و به مسئولان مربوطه هم تذکرات لازم داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا