مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار تاکید کرد

لزوم رعایت حقوق کودکان توسط تمامی افراد جامعه

سیدمحمد حسینی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار در ششمین جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: قانون حمایت از حقوق کودکان یکی از مصوبات سازمان جهانی یونیسف است.

وی خاطرنشان کرد: این قانون در حال حاضر با حمایت وزارت دادگستری در کشور در حال اجرا است و کانون پرورش فکری کودکان دبیری ستاد هفته کودک در کشور و سطح شهرستان را بر عهده دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار با اشاره به نامگذاری هفته کودک امسال به نام “هر کودک نشانی از خدا است” تصریح کرد: در دین اسلام توجه زیادی به رعایت حقوق کودکان شده است.

حسینی با بیان اینکه رسالت فرهنگی مسئولان بر این است که خدمات لازم را برای کودکان انجام دهند، یادآور شد: یکی از مسائلی که برای کودکان وجود دارد حق بازی کردن، زندگی امن و محیط پیرامونی است که در قالب شعار بقا، رشد و مشارکت از آن یاد می‌شود.

وی گفت: از سال ۷۲ ایران به عضویت پیمان‌نامه بین‌المللی حمایت از حقوق کودکان درآمده است و کودک در تعریف به افراد  زیر ۱۸ سال یاد می‌شوند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار با تاکید بر اینکه رعایت حقوق کودکان بر همه لازم است، اظهار  کرد: برخی از مسئولان ادارات در مواجهه با کودکان برخورد قابل توجهی را ندارند که این امر نقض حقوق کودکان است.

حسینی خاطرنشان کرد: آزادی بیان، آزادی اندیشه، آزادی عقیده و آزادی اجتماعی از حقوق کودکان محسوب می‌شود که تمامی کودکان حق دارند از این آزادی‌ها بهره مند باشند.

وی تصریح کرد:  دوران کودکان بسیار قابل اهمیت است که نیاز به توجه از سوی مسئولان و خانواده‌ها دارد چراکه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان به فضای مجازی، کودکان در سنین کم با مسائلی آشنا می‌شوند که برای آن‌ها زود است و این مسائل می‌تواند در بزرگسالی مورد آسیب واقع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا