رئیس اداره پست فریدونکنار خبر داد

ارتقا 8 رتبه‌ای اداره پست فریدونکنار در مازندران

بصیر، حامد قاسم‌زاده رئیس اداره پست فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: اداره پست فریدونکنار نزدیک به یک دهه در حال فعالیت است و از تمامی خدمات پستی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات خارجه از خدماتی بود که در سال جدید برای شهروندان ارائه شد و با آموزش‌های لازم این امکان در شهر فریدونکنار فراهم شد و از استقبال خوبی هم برخوردار است.
رئیس اداره پست فریدونکنار تصریح کرد: حدود 700 نفر از اهالی فریدونکنار در خارج از کشور زندگی می‌کنند و این افراد به صورت تلفنی و پستی با این شهرستان ارتباط دارند.
قاسم‌زاده یادآور شد: در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ارسال برنج از طریق پست با افزایش 60 درصدی مواجه شد و نزدیک به 90 درصد خرده بار برنج فریدونکنار از راه پست به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود که نرخ پست برنج برای تمام نقاط کشور یکسان است.
وی با اشاره به اینکه بنابر آمار رسمی هر پستچی که برای توزیع مرسولات پستی از اداره خارج می‌شود 3 هزار تردد را کاهش می‌دهد، گفت: کاهش آلایندگی هوا، کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان از جمله مزایای پست است.
رئیس اداره پست فریدونکنار اظهار کرد: این اداره در حالی که در سال‌های قبل در رتبه 15 ادارات پست استان مازندران بود اما با افزایش سطح کیفی به رتبه 7 ارتقا پیدا کرده است.
قاسم‌زاده با اشاره به طرح “هر شهید یک تمبر”، خاطرنشان کرد: تفاهمنامه‌ای با مدیریت بنیاد شهید فریدونکنار صورت گرفت تا در بازدید از خانواده شهدای شهرستان تمبر مخصوص آن شهید بزرگوار تقدیم خانواده شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 15 هزار مکان فریدونکنار فاقد پلاک کدپستی است در فاز نخست با مجوز شهرداری 5 هزار پلاک برای مناطق محروم حاشیه شهر در نظر گرفته شده است و تا 3 ماه دیگر این مهم انجام می‌شود تا مشکل آدرس نویسی بر طرف شود.
رئیس اداره پست فریدونکنار یادآور شد: 11 دفتر آی سی تی روستایی و 4 دفتر پیشخوان دولت در شهر فریدونکنار در حال فعالیت هستند که از این میزان تمامی دفاتر پستی روستایی و یک دفتر پیشخوان شهری در حال همکاری برای ارسال مرسولات پستی هستند.
قاسم‌زاده با اشاره به قوانین مربوط به نرخ پستی گفت: نرخ‌نامه پست از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و اطلاعات مصوب می‌شود و نرخ مصوبه این سازمان در نرم افزار جامع شرکت ملی پست تعریف می‌شود و هزینه آن به اضافه ارزش افزوده و هزینه کارتن برای مشترکان در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: هزینه‌های جانبی اعم از لفاف بندی، مالیات ارزش افزوده، کرایه پستی، تعهد غرامت اجباری، تعیین زمان پستی و مالیات از جمله مواردی است که به نرخ هزینه‌های پستی افزوده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا