در راستای آموزش صرفه جویی در مصرف آب:

زنگ جشن آب در مدارس ابتدایی فریدونکنار نواخته شد

بصیر، در راستای صرفه جویی در مصرف آب و لزوم آموزش و فرهنگسازی از سطح مدارس، جشن فراگیری نخستین واژه آب در مدارس ابتدایی فریدونکنار برگزار شد.

سیدعظیم اسماعیل‌زاده در این جشن که به صورت پایلوت در دبستان شهید نریمانی و با مشارکت دبستان دانشور برگزار شد، آب را مظهر زندگی و مدیریت مصرف آب را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در کشور ما از دیرباز مدیریت مصرف آب انجام می‌شد اما در سال‌های گذشته این مساله مهم به فراموشی سپرده شده است و باید مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را از کودکی و از سطح مدارس آموزش دهیم تا این آموزش‌ها نهادینه شود.

وی با اشاره به عدم بهره مندی ۴۰ درصد از مردم جهان از آب سالم و بهداشتی خاطرنشان کرد: روزانه ۳۰ هزار نفر در دنیا به دلیل برخوردار نبودن از آب شرب سالم جان خود را از دست می‌دهند.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار ادامه داد: دانش‌آموزان نخستین واژه‌ای را که یاد گرفتند واژه آب بوده است که بنابراین یادگیری صرقه جویی در مصرف آب ضروری است و همچنین دانش‌آموزان باید به بزرگترها هم هنگام هدر دادن آب به ویژه در شستشوی اتومبیل و ظروف یادآوری کنند.

اسماعیل‌زاده  رسالت معلمان را در آموزش و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب از همان کودکی بسیار مهم دانست و گفت: معلمان می‌توانند با آموزش و هشدارهای لازم در زمینه صرفه جویی در مصرف آب به گونه‌ای عمل کنند که دانش‌آموزان نقش همیاران آب در منازل و جامعه را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا