نیمی از خانوارها در مازندران سبد کالای خود را ریافت کردند

 

به گزارش بصیر به نقل از ایرنا،ˈ محمد محمد پور از آغاز اجرای طرح توزیع سبد کالا در مازندران تاکنون ۲۰۰ هزار سبد کالا بین حدود ۷۰۰ هزار شهروند توزیع شده است.

وی افزود: ۱۷۸ مرکز عرضه سبد کالای حمایتی در فروشگاه های اسکاد، فرهنگیان، امکان و رفاه در حال توزیع سبد کالای شهروندان از هشت صبح تا هشت شب در سراسر استان مازندران هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه ۴۵۲ هزار سرپرست خانوار استان در مرحله نخست مشمول دریافت سبد کالا هستند، تصریح کرد: این تعداد ۱٫۷ میلیون نفر از جمعیت سه میلیون و ۱۷۰هزارنفری را در مرحله نخست شامل می شود.

محمدپور با بیان اینکه برنج، روغن، پنیر، مرغ و تخم مرغ در واحدهای عرضه سبد کالا به صورت رایگان بین شهروندان توزیع می شود، یادآور شد: در صورتی که وزن مرغ عرضه شده به شهروندان از ۴ کیلو بیشتر باشد شهروند باید به ازای هر کیلوگرم ۶۵۰۰ تومان به متصدی فروش پرداخت و اگر کمتر از ۳٫۸ کیلوگرم باشد باید مبلغ اضافی را از فروشنده دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مراکز عرضه سبد کالا در استان هر روز افزایش می یابد، افزود: اجرای این طرح تا پایان اسفندماه تداوم داشته و اتحادیه های صنفی نیز با آمادگی کاملی در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه گلوگاه، جویبار و آمل دارای بیشترین فراوانی عرضه سبد کالا و عباس آباد، تنکابن و رامسر کمترین فراوانی در عرضه سبد کالا به شهروندان هستند، گفت: به دلیل بارش برف سنگین هفته گذشته در غرب مازندران، عرضه سبد کالا در این منطقه با چهار روز تاخیر انجام شده که از این هفته تسریع یافته است.

محمدپور گفت: مشمولانی که در لیست دریافت سبد کالا قرار ندارند را شناسایی و به محض وصول اصلاحات، اطلاع رسانی می شود.ک/۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا