رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع

فتنه ۸۸ از بی‌بصیرتی شروع شد/ وزارت دفاع پیشرو در ‌بصیرت‌افزایی

به گزارش پایگاه خبری بصیر به نقل از فارس، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین قندهاری در جمع روحانیون شرکت‌کننده در دوره آموزشی بدو خدمت وزارت دفاع در مجتمع شهید محلاتی قم ‌با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر معنویت‌افزایی و بصیرت‌افزایی در وزارت دفاع تصریح کرد: این وظیفه‌ای است که آحاد روحانیون مشغول به خدمت در سازمان مسئولیت دارند نسبت به انجام آن و عملی شدن فرمایش رهبر معظم انقلاب اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی نظیر فتنه ۸۸ به خاطر عدم بصیرت اتفاق افتاد، تاکید کرد: در چنین شرایطی متولیان فرهنگی وظیفه بسیار سنگینی در عرصه بصیرت‌افزایی و معنویت‌افزایی بر دوش دارند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل تاثیرگذاری، یکسان بودن فعل و قول است، تاکید کرد: جایگاه تبلیغ بسیار خطیر بوده و روحانیون و مبلغان در این عرصه وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند و باید حرکت ایشان به گونه‌ای باشد که ما شاهد تاثیرات مثبت حضور روحانیون در مجموعه‌های وزارت دفاع باشیم.

قندهاری در ادامه تاکید کرد: شان وزارت دفاع ایجاب می‌کند که از روحانیون نخبه و علمی‌ بهره‌مند شود و در همین راستا قریب به اتفاق روحانیونی که در وزارت دفاع اشتغال دارند دارای مدارج علمی و حوزوی بالایی هستند.

‌رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به انتخاب محل خدمت روحانیون بیان کرد: هر جا که وزارت دفاع دارای رده و صنعت باشد، حوزه ماموریتی سازمان عقیدتی سیاسی است و در ۱۰ سال اول خدمت به دلیل جوانی و دغدغه کمتر روحانیون، اعزام‌ها به مناطق مختلف صورت می‌گیرد و تشخیص سازمان عقیدتی سیاسی در انتخاب محل خدمت بر اساس نیازهای سازمانی است.

قندهاری با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه روحانیون شاغل در وزارت دفاع ادامه خواهد داشت، اظهار کرد:‌ در طول خدمت در وزارت دفاع به صورت مستمر دوره‌های آموزش حین خدمت برگزار می‌شود و آموزش‌ها مرحله به مرحله تکاملی‌تر ادامه خواهد یافت.

*روحانیون منشاء اثرات خیر در وزارت دفاع هستند

رئیس دفتر روحانیت سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز در این مراسم گفت: ‌آموزش‌های ارائه شده در این دوره نسبت به عناوین دوره آموزشی قبل تفاوت‌ها و تغییراتی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیق ‌با اشاره به اینکه بسیاری از اشکالات در این دوره برطرف شده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای هرچه مناسب‌تر دوره‌های آموزشی انجام شده است.

وی در ادامه به تشریح سرفصل‌های این دوره آموزشی پرداخت و بیان کرد: مهارت‌های تبلیغی از دیدگاه قرآن و روایات، جریان‌شناسی، اندیشه‌های سیاسی، روش تحلیل سیاسی و … از جمله سرفصل‌های این دوره‌ آموزشی است.

رئیس دفتر روحانیت سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به ارائه آموزش‌های نظامی به شرکت‌کنندگان در دوره بدو خدمت روحانیون وزارت دفاع بیان کرد: این آموزش‌ها از نهم تا دوازدهم آذر ماه در پادگان امام محمد باقر(ع) برگزار شد.

‌وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی در ۲۶۶ ساعت تدوین شده و نسبت به دوره ابلاغی سال ۸۴ تغییراتی دارد.

وی یادآور شد: امیدواریم روحانیونی که بعد از اتمام دوره، در سازمان‌ها و صنایع و بخش‌های مختلف عقیدتی سیاسی وزارت دفاع مشغول به فعالیت می‌شوند، بتوانند اهداف متعالی نظام اسلامی در وزارت دفاع را تحت رهنمودها و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا محقق کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا