نمره قبولی شهرداری شهر کوهی‌خیل در مدیریت شهری/ عمر مدیریتی شهرداران در کشور کمتر از ۲ سال است

فرهاد عسگری در آیین معارفه شهردار شهر کوهی‌خیل اظهار کرد: شهرداری کوهی‌خیل تأسیس سال ۱۳۸۳ است و آقای قاسمی به‌عنوان چهارمین شهردار این شهر انتخاب شدند.

وی افزود: کار در شهرداری با سختی‌های فراوانی همراه است و شهردار باید با عملکرد قوی به حواشی و مشکلات پاسخ دهد.

مدیرکل امور شهری استانداری مازندران با بیان اینکه شهرداری‌ها از منابع مستقیم دلتی بهره نمی‌برند گفت: بیشتر منابع درآمدی شهرداری از منابع عمومی است که از طریق مردم در مجموعه شهری وصول می‌شود.

عسگری بیان کرد: شهرداری کوهی‌خیل از آغاز تأسیس تاکنون نمره قابل قبولی را در مدیریت شهری گرفته است و با پتاسیلی که دارد می‌تواند به توسعه و پیشرفت بیشتری نیز دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سرانه شهرداری برای هر شهروند یک میلیون تومان در سال است گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهر کوهی‌خیل دو هزار و ۵۰۰نفر است و بودجه آن نیز ۲میلیارد و پانصد میلیون تومان است یک توازن خوبی بین سرانه و بودجه برقرار است.

مدیرکل امور شهری استانداری مازندران تأکید کرد: با توجه به اینکه این شهر راه دسترسی به دریا است می‌تواند با جذب سرمایگذاران به توسعه شهری و اقتصادی شهر و شهرستان کمک بسیاری شود.

عسگری با بیان اینکه قدرسهم ارزش افزوده شهر کوهی‌خیل در سال گذشته ۱۱۰ میلیون تومان بود گفت: این رقم بسیار پایین است که امیداوریم در سال‌های آینده افزایش پبدا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از یک هزار و ۲۵۰ شهر در کل کشور میانگین عمر مدیریت شهرداری‌ها کمتر از ۲ سال است.

مدیرکل امور شهری استانداری مازندران از برنامه‌های ویژه دولت برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر خبر داد گفت: دولت تدابیر و حمایت‌های خاصی را برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا