سرلشکر ایزدی در همایش پدافند غیرعامل:

فرماندهی سایبری باید در همه نیروها ایجاد شود/ تاکید بر شناخت خلأهای حوزه سایبری

بصیرنیوز به نقل از دانا؛ سردار سرلشکر مصطفی یزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم، طی سخنانی در همایش پدافند غیرعامل که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز جنگ بین جبهه شیطان و جبهه حق جاری است و ما باید خودمان را هم در دفاع عامل و هم غیرعامل. آماده کنیم.

وی ادامه داد: جهان رو‌ به جلو حرکت می‌کند و در حوزه دفاع روزبروز پیچیده تر می‌شود و لذا باید خودمان را در قبال آن اماده کنیم.

ایزدی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی گفت: امروز با یک نگاه کلان به فضای نبرد شاهد ظهور کنش‌گران در ابعاد مختلف هستیم و اگر روزی فقط نیروهای مسلح مطرح بود امروز حربه تحریم را هم مشاهده می‌کنیم پس باید در موضوع دفاع عامل و غیرعامل از همه ابزار و امکانات استفاده کرد.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم تصریح کرد: با اشاره به طرح‌ریزی جنگ های هیبریدی در جهان اظهار داشت: دشمن در این جنگ از جنبه های مختلف مثل جنگ اطلاعاتی و اقتصادی و سایبری و … به صحنه ورود می‌کنند و آنچه که امروز باید به آن‌ توجه کنیم این است که از همه اهرام قدرت و‌ نوآوری و موثر و تحول در شیوه و ماهیت جنگیدن استفاده شود.

ایزدی همچنین گفت: دشمن در جنگ سایبری که یک جنگ پست مدرن محسوب می‌شود، سه بعد زیرساخت و اطلاعات و شناخت را به صورت همزمان مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی افزود: در حوزه نیروهای مسلح دیگر فقط با جنگ سخت مواجه نیستیم بلکه جنگ با عقیده و امواج و بیولوژیک و جنگ سایبری نیز هست و  رهبری نیز در ابلاغیه به ستادکل، تاکید کردند که فضای سایبری بعنوان بعد پنجم یک قلمرو معین شود.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم اضافه کرد: رژیم صهیونیستی تجهیزات زیادی را در جنگ سایبری ایجاد کرده و در همه سطوح در این حوزه در حال فعالیت است و رزمایش سایبری برگزار می‌کند لذا ما هم باید هوشیار باشیم.

ایزدی افزود: امروز برخی از هواپیماهای جدید تا ۸۰ درصد وابسته به فضای سایبری هستند و این موضوع پاشنه آشیل دشمن است و اگر آمادگی داشته باشیم می‌توانیم با دشمن از همین طریق مقابله کنیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذار امریکا در حوزه سایبری گفت: آنها یگان و تیم های مختلف سایبری ایجاد کرده و قدیمترین واحد سایبری امریکا در بحرین مستقر است و قطعا در مورد ایران نیز کار می‌کند و ورود استاکس نت هم شاید از همین طریق بوده باشد.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه خاتم تصریح کرد: ما باید خلاهای حوزه سایبری را شناخته و فرماندهی سایبری باید در نیروها ایجاد شود تا توانایی لازم برای مقابله با دشمن داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا