معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران:

آسیب‌های اجتماعی مدارس موجب نابودی دانش‌آموزان است

بصیر، محمد شعبانی در جمع مدیران مدارس ابتدایی فریدونکنار اظهار کرد: تربیت امری همگانی و آموزش و پرورش محور و مرکز توسعه است.

وی با اشاره به مخاطبین آموزش و پرورش که نیروهای انسانی هستند، خاطرنشان کرد: تربیت فقط به حوزه پرورشی اختصاص ندارد، چراکه معاونت پرورشی برنامه ریزی می‌کند اما اجرا با همه نیروهای سازمانی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به معضلات اجتماعی وسیعی که در جامعه وجود دارد تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی زیر پوست مدارس در حال بلعیدن دانش آموزان است که این موضوع بار سنگین تربیت را چند برابر کرده است.

شعبانی با تأکید بر نقد مسائل تربیتی توسط فرهنگیان به صورت خودارزیابی، یادآور شد: آموزش و پرورشی که نقد نشود، هیچ زمانی به توسعه نخواهد رسید.

وی در تعریف نیروی انسانی کارآمد گفت: نیرویی در حوزه پرورشی کارآمد است که دارای روابط اجتماعی مناسب و درک درستی از دانش‌آموز بوده و به قابلیت‌ها و خلاقیت‌های دانش آموزان توجه کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: امروزه دانش‌آموزی که مهارت‌های بیشتری یاد گرفته باشد موفق‌تر از دانش‌آموزی است که نمرات بهتری می‌گیرد.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد :با تزریق نیروهای انسانی کارآمد می‌توان آینده بهتری را برای توسعه کشور فراهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا