فرمانده دریابانی استان مازندران:

ساماندهی بیش از ۵۵۰ شناور در طرح ساماندهی دریا

بصیر، هوشنگ حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: از توان پاسگاه‌هاي دريابايي و يگان حفاظت منابع آبزيان استان در سطح حوزه استحفاظی و در ۴۸۷ کیلومتر مرز دریایی اين استان در طرح دریا استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که سواحل درياي خزر به عنوان تفرجگاه‌هاي طبيعي استان مازندران در هر سال در فصول گرم سال با استقبال بي‌شمار مسافران و گردشگران مواجه مي‌شود، باید اين مکان‌ها از لحاظ امنيتي در سطح بالايي قرار داشته باشند که دريابانان استان با تلاش همه جانبه نسبت به اين امر تلاش می‌کنند.

فرمانده دریابانی استان مازندران تصریح کرد: در راستاي اجراي طرح ساماندهی دريا اين فرماندهي با تعيين كارگروه مربوطه در دریابانی استان و برگزاري جلسات هماهنگي با فرمانداران شهرستان‌هاي ساحلي، سازمان‌هاي ذيربط و ارائه راهكار به متوليان و دست‌اندركاران، اقدامات و اجراي طرح را آغاز كرده است.

حسینی با اشاره به تشكيل كلاس‌هاي توجيهي و آموزشي برای نيروهاي دریابانی مشاركت كننده در طرح افزود: دریابانی استان در اجراي اين طرح در طول ۴۸۷ كيلومتر نوار ساحلي با اجراي مستمر و منظم نظارت بر حوزه در ايام تعطيلات تابستانه، همچنين طرح هاي ويژه‌اي نيز براي مناسبت‌ها و تعطيلي‌هاي چند روزه، با اقدامات مضاعف در اين ايام اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اينکه استان مازندران در گذشته به دليل آمار بالاي غريق در ايام تابستان و فصل گرما اقبال چنداني از سوي مسافران و گردشگران براي سفر به اين استان وجود نداشت، خاطرنشان کرد: با کار و مديريت جهادي و نيز تلاش ويژه‌اي که طي دو سال گذشته در استان صورت گرفته، آمار غريق از سال ۱۳۹۳ به شدت کاهش پيدا کرده است.

فرمانده دریابانی استان مازندران گفت: طرح دريا يک طرح ملی است که بايد براي ساماندهي آن از ظرفيت و امکانات تمامی دستگاه‌ها استفاده شود و دریابانی استان مازندران به سهم خود در تمام میادین به خوبی ظاهر شده است.

حسینی با تاکيد بر مديريت و برنامه‌ريزي اصولي و صحيح براي اجراي طرح‌هاي دريا در استان اظهار کرد: بايد حدود اسلامي در طرح دريا نهادينه شود و براي اجراي آن از ظرفيت و توان تمامی دستگاه‌هاي مرتبط در اين راستا به کارگيري شود.

وی تصريح کرد: طرح دريا از اول خرداد ماه سال جاري آغاز شد و با توجه به اين که سياستگذاري و محوريت مديريت طرح دريا با نيروي انتظامي است بايد اقتدار اين نيرو در سواحل به اجرا گذاشته شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا