ماهانه 400 سند رسمی در فریدونکنار صادر میشود/ لزوم بالارفتن سوادحقوقی مردم توسط مسئولان
مرتضی خواجوی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار در گفتوگو با بصیرنیوز با اشاره به اینکه همواره از اطلاع رسانی خبرنگاران اسقبال کردیم، اظهار کرد: اداره ثبت فریدونکنار 13 سال تاسیس شده است وغیر از شهر 23 روستا را در برمیگیرد.
وی خاطرنشان کرد: نقشه کاداستر در کل شهر تدوین شد و روستاها هم در حال انجام نقشهبرداری جامع روستایی هستند.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار تصریح کرد: بسیاری از روستاهای فریدونکنار دارای سند هستند و تعداد کمی در صف سنددار شدن هستند.
خواجوی با اشاره به تعداد دفاتر رسمی ثبت در فریدونکنار، گفت: 5 دفتر اسناد رسمی، 3 دفتر ازدواج و یک دفتر طلاق در این شهرستان وجود دارد.
وی افزود: ثبت شرکتها، اجرای چک و مهریه، درخواست تفکیک و غیره بخشی از کارهای روزمره اداره ثبت اسناد و املاک است.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار یادآور شد: در این شهرستان 32 هزار پرونده وجود دارد و در هر ماه 400 سند صادر میشود.
خواجوی بر بالارفتن سواد حقوقی مردم تاکید کرد و گفت: البته این امر بیشتر به مسولان و نهادهای مختلف مانند صدا و سیما و قوه قضاییه برمیگردد.
وی در بخش دیگری از این گفتوگو با بیان اینکه آگهیهای ثبتی به دو گونه است، خاطرنشان کرد: یک نوع از آگهی، عمومی است که به روزنامهها داده میشود و نوع دیگر آن اگهیهای اختصاصی مانند مزایده است که باید به دست ارشاد برسد و مهر الف خورده شود و مجوز ان از طریق ارشاد ارسال شود.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک فریدونکنار افزود: متولی تقسیم آگهیها و نظارت بر کار خبرنگاران اداره ارشاد است و به دنبال تعامل با ارشاد و خبرنگاران هستیم.
خواجوی با اشاره به اینکه دستگاه های سازمان به سامانه شمیم نصب شده است که مجهز به دستگاه روور است، گفت: این دستگاه در محل با اختلاف بسیار کم تعیین مختصات میکند که این امر در فریدونکنار راهاندازی شده است و کارها به سرعت انجام میشود.
وی با بیان مزایای این دستگاه، خاطرنشان کرد: با این دستکاه نقشه ها با سرعت و دقت بیشتری ترسیم میشود و کمترین اختلافی ایجاد نمیشود.