مردم مازندران ناامیدتر از قبل؛

بازی رسانه‌ای مسئولان برای اعلام منطقه آزاد تجاری نتیجه‌ای نداشت

بصیر، در حالی که تمامی مردم استان مازندران منتظر بودند تا با ورود هیئت دولت به این استان، از بین سه شهر بندری یک نقطه به عنوان منطقه آزاد تجاری شناخته و اعلام شود رئیس جمهور آب پاکی را بر روی دست مردم ریخت و از عدم تمایل دولت به این امر خبر داد.

این در حالی بود که مسئولان دولتی استانی و شهرستانی به تبدیل حداقل یک نقطه از مازندران به منطقه آزاد خبر داده بودند و حتی در روز ورود هیئت دولت به مازندران و قبل از سخنرانی رئیس جمهور در ورزشگاه متقی ساری نماینده ولی فقیه در مازندران نیز این درخواست را از رئیس جمهور به صورت حضوری ابراز کرد.

شور و اشتیاقی عجیب مردم استان مازندران نیز از زمان شنیدن این اخبار وصف نشدنی بود و در محافل مختلف نقل مجالس شد به طوری که پس از سلام و احوالپرسی پرسش در خصوص اعلام کدام شهر به عنوان منطقه آزاد تجاری به عمل می‌آمد.

در این بین نمایندگان مجلس شهرهای مختلف نیز با به راه انداختن جنگ قدرت به دنبال معرفی نام شهرستان خود برای این امر مهم بودند حتی نمایندگان برخی از شهرهایی که اولیه‌ترین امکانات و شرایط منطقه آزاد شدن را نیز نداشتند دست به کار شدند تا در این زمینه به نان و نوائی برسند.

هرچه به سفر هیئت دولت در مازندران نزدیک‌تر می‌شدیم شاهد شب‌نامه‌ها، نامه‌های سرگشاده و یادداشت‌های مردم و مسئولان در فضای مجازی، جلسات مختلف و محافل خصوصی بودیم و بدین وسیله سعی در معرفی مناطق خود به مسئولان ارشد دولت بودند تا امتیازی از این قبیل به دست آورند.

بر اساس این یادداشت، با نزدیک شدن به سفر رئیس دولت به مازندران موج انتظارات مردم در این خصوص افزایش یافت اما زمزمه‌های ناشی از موضع منفی دولت در انتخاب نام شهری به عنوان منطقه آزاد بر سر زبان‌ها افتاد، به طوری که وزیر دادگستری نیز از عدم نگاه دولت به مازندران برای انتخاب منطقه آزاد خبر داده بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در فریدونکنار انتخاب شهری را برای منطقه آزاد به تحقیق بیشتر و یک کار کارشناسانه موکول کرد و در نهایت رئیس جمهور روحانی در پایان سفر یکروزه خود به مازندران و در جمع خرنگاران آب پاکی را بر روی دست مردم این استان ریخت و این امر را به آینده موکول کرد و هیچ وعده‌ای نیز از سوی دولت در این خصوص حتی برای آینده نیز بیان نشد.

به هر حال با وجود اینکه بسیاری از شعارهای رئیس‌جمهور همانند چرخیدن سانتریفیوژها، حل مشکلات اقتصادی ۱۰۰روزه، بالا رفتن قیمت کالاهای اسیاسی همچون نان، برنج، گوشت، مرغ، افزایش چندباره نرخ بنزین، حذف میلیونی افراد از دریافت یارانه و … به نتیجه و مرحله عمل نرسیده بود و موجب ریزش محبوبیت دولت در نزد افکار عمومی شد به نظر می‌رسد عدم اعلام شهری به عنوان منطقه آزادموج ناامیدی دیگری را این‌بار به مازندران تزریق کرد.

حال باید دید مردم مازندران در حالیکه بیشترین درصد رای به حسن روحانی رئیس جمهور دولت اعتدال را داده بودند چگونه با این موضوع کنار می‌آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا