توزیع بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت در شهرستان فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، محمدرضا ضیائی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز اظهار کرد: برای تامین سوخت بخش کشاورزی، از ابتدای امسال ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۴۸۶ لیتر سوخت شامل یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۵۸۰ لیتر نفتگاز و ۹۲۷ هزار و  ۹۰۶ لیتر نفت سفید بین کشاورزان شهرستان فریدونکنار توزیع شد.

وی افزود: سوخت توزیع شده به میزان یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۷۶ لیتر به موتور پمپ‌ها، ۳۲۱ هزار و ۴۱۰ لیتر به منظور انجام عملیات زراعی کاشت و داشت محصولات زراعی و باغی و ۶۲ هزار لیتر نیز به مرغداری‌ها اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت نوغانداری، اظهار کرد: نوغانداری حرفه‌ای است که علاوه بر امکان استفاده از تمامی نیروی فعال بخش کشاورزی، فرصت به کارگیری بخش غیرفعال جامعه روستایی مانند زنان، کودکان و سالخوردگانی که توان انجام کارهای کشاورزی را ندارند فراهم می‌کند.

ضیائی افزود: اشتغال در این حرفه علاوه بر اینکه به فعالیت اصلی کشاورزان آسیبی وارد نمی‌کند بلکه از بیکاری پنهان کشاورزان نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج در توسعه صنعت پرورش کرم ابریشم، تصریح کرد: دوره آموزشی و مهارتی نوغانداری برای نخستین بار و با پیگیری‌های مشترک واحدهای زراعت و ترویج این شهرستان در روستای ازباران از توابع دهستان امامزاده عبداله برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت زمین‌های زراعی فریدونکنار و از آنجا که کشت توت در کنار انهار، حاشیه رودخانه ها، آبراه ها، مسیل ها، حاشیه روستاها، اطراف مزارع بصورت تک درخت یا مجتمع و تحت شرایط مختلف آب و خاک عملی است، کشاورزان فرصت را غنیمت شمرده و از پتانسیل‌های موجود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا