هجمه رسانه‌های حامی دولت به صداوسیما

به گزارش بصیر به نقل از گروه سیاسی مشرق – روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.
 

 

 
***

کار اصلاح‌طلبان با عارف بی‌معرفتی بود!

بر اساس گزارش روزنامه کیهان، رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات می‌گوید در جریان انتخابات ریاست جمهوری نسبت به عارف بی‌معرفتی شد و او در حال برنامه‌ریزی برای انتخابات مجلس است.محمدعلی ابطحی از ملاقاتش با محمدرضا عارف و تصمیمات جدید وی برای ورود به انتخابات مجلس دهم خبر داد.وی در فیس‌بوک نوشت: «عصری رفتم دیدن دکتر عارف. بعد از ماجرای انتخابات، احترام ویژه‌ای برای دکتر عارف قائلم. با همه بی‌معرفتی‌های بعد از انتخابات، همچنان پرامید و با روحیه استوار، به فکر مردم و آینده اصلاحات بود. از تصمیمات جدیدش برای انتخابات مجلس صحبت می‌کرد و ایده‌های خوبش. کاملا برای ورود فراگیر و سراسری در انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کرده است.

ابطحی در انتخابات ۴ سال پیش با عبور از موسوی، اقدام به حمایت از کروبی کرده بود.  عارف اخیرا در مصاحبه با روزنامه اعتماد، گلایه‌هایی را نسبت به نحوه کنار گذاشته شدنش از انتخابات توسط اصلاح‌طلبان مطرح کرد و در عین حال گفته بود برخی حرف‌ها را بعدا خواهد گفت رسانه‌ها از عارف به عنوان گزینه معاون اولی رئیس جمهور و سپس وزارت علوم نام می‌بردند که هیچ کدام عملی نشد و اکنون این گمانه‌زنی‌ها به ریاست دانشگاه تهران تنزل کرده است.رسانه‌های اصلاح‌طلب هنگام اعلام نامزدی عارف برای انتخابات ریاست جمهوری (زمستان سال گذشته) او را اصلاح‌طلب قلابی و بدلی که از سوی نهادهای امنیتی تحریک می‌شود، لقب دادند.عارف پس از انتخابات ترجیح داد از بنیاد باران جدا شده و با درآمدن از زیر سایه خاتمی، رأسا به راه‌اندازی بنیاد مستقلی به نام امید ایرانیان اقدام کند.

 کمک ۷۰۰ ميلياردي دولت براي بازسازي زندان ها

خراسان نوشت: بر اساس پيشنهاد مشترک وزارتخانه هاي کشور و دادگستري، هيئت دولت طي روزهاي اخير مصوب کرده است که مبلغ ۷۰۰ ميليارد ريال از محل ماده ۱۲ قانون تشکيل سازمان مديريت بحران کشور براي بازسازي، بهسازي و ايمن سازي هفت اردوگاه زندانيان به منظور پيشگيري و مقابله با حوادث غير مترقبه در اختيار سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي کشور قرار بگيرد.

انتصاب ۳ زن به سمت‌های سیاسی و اجرایی در سیستان و بلوچستان

روزنامه ایران نوشت: خبر اول این که برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان سه زن به سمتهای سیاسی و اجرایی در سطح معاون استاندار و فرماندار در این استان مرزی منصوب شدند. یک منبع آگاه در استانداری سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: با صدور حکمی از سوی وزیر کشور «زهرا اربابی» به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شد.همچنین در احکام جداگانه دیگر از سوی وزیر کشور و بنا به پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان «حمیرا ریگی» به عنوان فرماندار شهرستان قصرقند در جنوب استان و «معصومه پرندوار» به عنوان فرماندار شهرستان مرزی هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان منصوب شدند. 

اجرای انقلابی اقتصاد مقاومتی

به گزارش وطن امروز، در پی ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته در جلسه‌ای با حضور سران قوا، چگونگی راه‌های اجرا و تحقق این سیاست‌ها را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای این جلسه، از اهتمام ویژه رؤسای قوا در صدور دستور‌العمل‌های اجرایی برای پیگیری و تدوین هر چه سریع‌تر نقشه راه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قدردانی کردند و گفتند: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌هایی جامع و فراگیر است که باید در اجرا نیز با همین جامعیت و فراگیری، تحقق یابد.   ایشان مسائل اقتصادی و مشکلات ناشی از این مسائل را مهم‌ترین موضوع کشور و مردم دانستند و افزودند: اگر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، به طور جدی پیگیری و اجرا شوند، امید زیادی وجود دارد که رونق اقتصادی و اصلاح پایه‌های اقتصادی کشور در میان‌مدت محقق و بخشی از مشکلات مردم حل شود.

خبر خوش براي فعالان عرصه صادرات

خراسان نوشت: در حالي که بر اساس ماده ۲۳ قانون برنامه چهارم توسعه، برقراري هرگونه ماليات و عوارض براي صادرات کالاهاي غيرنفتي در طول اين برنامه ممنوع شده بود، دولت هشتم با صدور مصوبه اي در سال ۸۷، براي صادرات برخي اقلام عوارضي تعيين کرده بود که پس از پيگيري ها و نامه نگاري برخي فعالان تجاري با دستگاه قضايي، طي روزهاي اخير به دولت اعلام شده است که مصوبه مذکور از روز تصويب باطل تلقي شده و لغو خواهد بود.

استراتژی دوگانه بعد از انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش وطن امروز،
دولت یازدهم به گفته کارشناسان مسائل سیاسی به لحاظ ساختاری حاصل‌جمع دو دولت سازندگی و اصلاحات است که با سیاست‌ورزی روحانی و نابلدی سیاسی اصولگرایان شکل گرفته است؛ در این میان از ابتدای شکل‌گیری دولت این اصلاح‌طلبان بودند که خود و پایگاه اجتماعی‌شان را عامل پیروزی روحانی می‌خواندند اما بعد از گذشت ۶ ماه از شکل‌گیری دولت فاصله این جریان بویژه طیف رادیکال آن از دولت بیشتر و بیشتر می‌شود به گونه‌ای که تحلیلگران معتقدند استراتژی اصلاح‌طلبان استفاده از مزایای شکل‌گیری دولت یازدهم و بازسازی درونی و تحمیل هزینه‌ها به دولت و روحانی است.

مشاهده روند عملکرد جریان اصلاح‌طلب طی هشت ماه بعد از انتخابات نشان از استراتژی سه مرحله‌ای این جریان تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ دارد؛ مرحله اول حین انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و بازسازی درونی این جریان، مرحله دوم شروع انتقادات به دولت روحانی و ارائه لیست مستقل در انتخابات ۹۴ مجلس و مرحله سوم معرفی نامزد مستقل در انتخابات ۹۶ و عبور از روحانی.

هجمه رسانه‌های حامی دولت به صدا و سیما

روزنامه آرامان از جمله روزنامه های حامی دولت امروز برای چندمین بار به نشر گزارش و مطالبی علیه رسانه ملی پرداخت و در تیتر یک خود این چنین نوشت:«یک بام و دو هوای جام‌جم»
 
در ابتدای این گزارش امده است: هواي روابط دولت و صداوسيما ابری است. از يك سو صداوسيما با اقداماتي از جمله تاخير در پخش گفت‌وگوي زنده تلویزیونی دكتر روحاني يا عدم پوشش اخبار دولت به بهترين نحو موجبات نارضایتی اهالی پاستور شده و از سوي ديگر اصرار دولت براي انتخاب مجري برنامه گفت‌وگو با رئيس‌جمهور سبب انتقاد ضرغامي شد. اكنون چند روزي از اين اتفاقات مي‌گذرد اما ظاهرا قرار نيست آسمان اين روابط آفتابي شود؛ چنانكه شب يكشنبه حسام‌الدين آشنا كه براي رونمايي از يك كتاب پشت تريبون رفته بود به انتقاد از عملکردهای صداوسيما پرداخت و گفت كه صداوسيما بايد صداي ملت باشد. به هر حال دولتمردان به صداوسيما اعتراض دارند و رسانه ملي هم هرازگاهي پاسخي به اين گلايه‌ها مي‌دهد.

دليل غيبت‌عربستان در اجلاس‌تهران

روزنامه تهران امروز نوشت:
غيبت عربستان در اجلاس سران كشورهاي اسلامي موجب شد كه گمانه زني‌هايي در اين رابطه صورت بگيرد كه از جمله مي‌توان به سخنان ناطق‌نوري طي سال‌هاي قبل در اين اجلاس اشاره كرد. به گزارش مهر، علي اكبر ناطق‌نوري در هفتمين نشست اتحاديه بين‌المجالس كشورهاي اسلامي در يك سخنراني با اشاره به بيداري اسلامي صورت گرفته در مصر و ليبي و تونس به ضرورت تجربه گرفتن ديگر كشورهاي عربي از گذشته خود اشاره كرده و گفته بود «چه شد كه مدينه النبي كه قرار بود مظهر عدالت، پايگاه عدل و برابري باشد در كمتر از يك دوره صد ساله تبديل به محل استقرار ظلم و نابرابري شد» وي گفته بود: «مدينه‌اي كه قرار بود در آن بين عرب و عجم، سفيد و سياه، غني و فقير فرقي نباشد، تبديل به پايگاه حاكمان مستبد و خودكامه شد. باب شهر علم نبي بسته و نقل حديث ممنوع شد.

حكومت‌هاي موروثي متداول شد و به ناحق كساني به نام دين بر مردم حكومت كردند» رئيس دفتر بازرسي دفتر مقام معظم رهبري در اين اجلاس گفته بود كه حال كه ملت‌هاي مسلمان به حركت درآمده‌اند بايد به اين سوال پاسخ داده شود كه مسلمانان چرا دچار حركت واپس‌گرايي شده و از خلاقيت‌هاي فكري بازايستاده و حركات قشري و متحجرانه در ميان آنان رشد پيدا كرده‌اند. اين سخنان در دهم بهمن سال ۱۳۹۰ باعث شد كه هيات عربستاني به نشانه اعتراض جلسه را ترك كنند. سه سال پيش از اين ماجرا سخناني منتسب به حجت‌الاسلام ناطق‌نوري درباره بحرين، دستپاچگي اعراب و اعتراض دولت بحرين را به همراه داشت. در آن زمان روزنامه الشرق الاوسط مدعي شد كه ناطق‌نوري، گفته است: «بحرين استان چهاردهم ايران بود، اين استان در مجلس ايران نماينده داشته است». به نظر مي‌رسد دلخوري عربستاني‌ها از همان سال ۹۰ باعث شد كه آنها حتي به شرط اينكه ناطق‌نوري هم در اجلاسيه تهران حضور پيدا نكند، اجلاس تهران را تحريم كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا