از «انتقاد امام جمعه فریدونکنار به مسئولان و واکنش رئیس شورای شهر» تا «آشفتگی فرماندار فریدونکنار از نقد دولت»

به گزارش بصیرنیوز، هشتمین جلسه شورای اداری فریدونکنار این بار با حضور به موقع مدیران و مسئولان این شهرستان در حالی برگزار شد که حواشی جالب توجه‌ای داشت.
از همان پیش از آغاز جلسه اینگونه به نظر می‌رسید ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی این جلسه را نیز تحریم خواهد کرد، هر چند به نظر می‌رسد وی منطقه نباشد اما اینکه آیا مسئولان فرمانداری می‌توانستند جلسه را با حضور وی به عنوان یکی از بازوان قدرتمند برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شهری در مباحث کلان هماهنگ کنند یا خیر جای سوال دارد!
در ابتدای جلسه نقدی بابایی رئیس کتابخانه عمومی فریدونکنار به معرفی یک کتاب مدیریتی پرداخت که با واکنش امام جمعه رو به رو شد که این سخنان گفته شده در نهج‌البلاغه و کتاب‌های دینی نیز وجود دارد.
مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار نیز به ارائه عملکرد و معرفی نهاد آموزش و پرورش پرداخت و سخنی نیز از یک روانشناس خواند که امام جمعه فریدونکنار بار دیگر گفت «مطلب این روانشناس از پیغمبر بود، بیائیم محتوای دینی اخلاقی و دینی را در میان جامعه احیا کنیم»
بیش از یک ساعت از جلسه گذشت اما مهمانان ویژه شورای اداری فریدونکنار در جلسه حاضر نشدند که فرماندار فریدونکنار گفت در ترافیک هستند و تا دقایقی دیگر وارد جلسه می‌شوند که در نهایت در ساعت ۱۰:۴۵ وارد جلسه شدند.
پیش از سخنان فرماندار امام جمعه فریدونکنار با انتقاد از عملکرد مسئولان در سطح شهرستان در انجام وظیفه خود، گفت: حق مردم دارد ضایع می‌شود و مسئولان در سطح شهرستان کمتر حضور دارند.
همچنین عدم حضور در نماز جمعه مسئولان فریدونکنار به ویژه اعضای شورای شهر نیز مورد نقد امام جمعه این شهرستان قرار گرفت که مصطفی شیاری رئیس شورای اسلامی شهر فریدونکنار به صورت گلایه به امام جمعه گفت«مسئولان باید در جایگاه حضور یابند تا شما ببینید یا مردم ببینند کافی است» که امام جمعه گفت «هم من باید ببینم که اگر کسی اعتراض کرد بگویم فلانی بود و هم اینکه مردم ببینند.
امام جمعه در پایان سخنانش به حالت کنایه‌وار افزود: «نمی‌گویم نماز جمعه بیاید که فکر کنید برای نماز جمعه می‌گویم حداقل مردم شما را ببینند تا مشکلشان را حل کنند».
وی همچنین خواستار توجه بیشتر به مباحث امنیتی در سطح فریدونکنار شد.
اما روی دیگر این جلسه آشفتگی فرماندار فریدونکنار از برخی مباحث صورت گرفته در فضای مجازی در نقد دولت بود.
در حالیکه بسیاری از مردم و کارشناسان کشور به عملکرد مسئولان اجرایی و برنامه‌ریزی برای بودجه سال ۹۷ نقد اساسی دارند فرماندار فریدونکنار به مسئولان این شهرستان گفت «هوشیار باشید، به هیچ عنوان هر کسی در هر سطح و مقامی اگر دولت و مدیریان را تخریب می‌کند در راستای اهاف نظام و رهبری نیست، برخی برای تخریب به دستگاه‌های اداری فشار می‌آورند اما شما بر اساس همان کار کارشناسی به وظیفه خود ادامه دهید، برخی که در فضای مجازی دست به تخریب مسئولان شهری و استانی می‌زنند بر خلاف آرمان‌های شهدا حرکت می‌کنند اما شما از هیچ تهمتی در رسانه ها و فضای مجازی نترسید! چرا که به اشرف مخلوقات که پیامبر بود تهمت زده شد، بر عهدی که بستنید در چارچوب قانون انجام وظیفه کنید و از فضای مجازی نترسید و ما پشتیبان همه مدیرانی که به صورت شایسته برای این مردم کار می‌کنند هستیم و حاضریم جان خود را نیز در این راه دهیم و باید بدانند که با توجه به حوادث دنیا تخریب دولت، تخریب نظام و اسلام است.
این سخنان فرماندار فریدونکنار در حالی گفته شد که مشکلات بی‌شماری در این شهرستان وجود دارد که بر اساس وعده بصیرنیوز به زودی در سایت و کانال خبری تحلیلی بصیرنیوز به صورت دقیق، کارشناسی شده و مردمی بر اساس نقد عملکرد و وظیفه ذاتی هر رسانه منشتر می‌شود که از همین رو جای هیچ ترسی برای مدیران! فریدونکنار وجود ندارد.
فرماندار فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همه موظف هستیم در حوزه فردی و اجتماعی حق و حقوق طبیعت و محیط زیست را رعایت کنیم و این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، خواستار حفظ جایگاه و شان صیادان در کنار حفظ محیط زیست در فریدونکنار شد.
فرماندار فریدونکنار توپ عدم توان خود در رفع این مشکل را بار دیگر به زمین خبرنگاران، اصحاب رسانه و فضای مجازی انداخت و گفت: باید طوری رفتار کرد تا با حفظ و صیانت از محیط زیست فریدونکنار دیگر به بعضی‌ها دست به قلم نشوند و در سطح شهرستان و کشور تا حیثیت این شهرستان را زیر سوال ببرند.

تعدادی میهمان در این جلسه شورای اداری به منظور تجلیل حضور داشتند که به دلیل سخنان طولانی حسین نژاد مدیرعامل سرمایه‌گذاری صندوق تعاون کشور که شبیه یک داستان شده بود خسته شده بودند و شروع به صحبت کردند با واکنش تند وی مواجه شدند که اگر سخنانم جذابیت ندارد تمام کنم این سخنان در حالی مطرح شد که برخی از مدیران فریدونکنار جلسه را ترک کرده بودند.
تجلیل از قهرمان چرتکه، کارشناس پژوهشی آموزش و پرورش و کارشناس مسئول سوادآموزی فریدونکنار نیز در این جلسه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا