ترافیک ۲۰۰ کیلومتری در سائوپائولو برزیل (+تصاویر)

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ،همزمان با نزدیک شدن به آغاز جام جهانی فوتبال در برزیل خبرهای مرتبط با ناآرامی ها و اعتراضات سراسری در این کشور ۲۰۰ میلیونی ، انعکاس گسترده ای در رسانه های جهانی می یابد.

عصر ایران -خبرگزاری فرانسه در آخرین نمونه این اخبار، کارکنان مترو شهر سائوپائولو به عنوان بزرگ ترین شهر برزیل که یکی از شهرهای میزبان بازی های جام جهانی است، در دومین روز اعتصاب خود با پلیس درگیر شدند و یک سوم ایستگاه های مترو شهر بسته شد.

کارکنان مترو که خواهان افزایش ۱۰ درصدی حقوق خود هستند از روز پنج شنبه دست به اعتصاب زدند و در دومین روز اعتصاب خود با پلیس درگیر شدند.
پلیس به  سمت معترضان که در مقابل بانک مرکزی برزیل تجمع کرده بودند گاز اشک آور شلیک کرد و با باتوم عده ای از آنها را مضروب کرد.

مختل شدن فعالیت مترو سائو پائولو دهها هزار مسافر این خطوط را سرگردان کرد و ترافیک شهر در آستانه برگزاری جام جهانی که سوت آغاز بازی ها در روز پنج شنبه هفته جاری نواخته خواهد شد، به حد انفجار رسید و سبب ازدحام بیش از حد مردم سرگردان برای سوار شدن به اتوبوس ها و دیگر وسایل نقلیه عمومی به جای مترو شد.

روز گذشته ۳ هزار کارمند مترو سائوپائولو در دومین روز اعتصاب خود با پلیس درگیر شدند. پلیس سائوپائولو اعلام کرده است قصد درگیری نداشته است اما پس از آنکه عده ای از اعتصاب کنندگان با مسافرانی که می خواستند با اصرار وارد ایستگاه مترو شوند درگیر شدند، وارد عمل شده است.

با اعتصاب خطوط مترو سائوپائولو یک سوم ایستگاه های این شهر بسته شدند و ترافیکی ۲۰۰ کیلومتری از خودروها در خیابان های بزرگ ترین شهر برزیل ایجاد شد. روزانه بیش از ۴ و نیم میلیون نفر برای جابجایی  از مترو سائوپائولو استفاده می کنند.

قرار است بازی افتتاحیه مراسم جام جهانی در شهر سائوپائولو برگزار شود. بازی افتتاحیه بین دو تیم برزیل و کرواسی است.

مقامات برزیل نگران گسترش اعتراضات هنگام برگزاری بازی های جام جهانی هستند. سائوپائولو که به پایتخت اقتصادی برزیل مشهور است بیش از ۲۰ میلیون جمعیت دارد و مهم ترین شهر این کشور است.

معترضان برگزاری جام جهانی به هزینه ۱۱ میلیارد دلاری بازی های جام جهانی اعتراض دارند و می گویند در کشوری که ۱ میلیون گدای خیابانی دارد ، این رقم نمی بایست صرف برگزاری بازی های جام جهانی شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا